Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Saturday 27 April 2013

Adakah badan anda cukup KALSIUM?


Jika badan kita tak cukup kalsium..badan akan ambil sumber kalsium daripada tulang dan gigi kita.

Lama kelamaan tulang akan jadi poros, tak padat, bila jatuh mudah patah....gigi pulak akan mengecil. Bila mengecil, kuman akan masuk dalam ruang antara gigi dan gusi. Lama kelamaan gigi akan cepat rosak. Ibu-ibu mengandung dan menyusu lebih mendapat risiko cepat bongkok dan gigi cepat rosak.



Macam mana anda mengatasi kekurangan kalsium? Minum susu, makan makanan berkalsium...yaa...tapi adakah anda pasti badan telah menyerap dengan baik kalsium yang anda makan tu? Ada diantara kawan saya yang mengamalkan pil kalsium mengatakan bahawa kalsium ini panas. Tahukah anda kenapa?

Kalsium sukar diserap dengan baik oleh tubuh kita. Untuk penyerapan, kalsium memerlukan tenaga yang banyak. Sebab itulah ia dikatakan panas. TETAPI kalsium memerlukan vitamin D dan Magnesium dan beberapa mikronutrien lain untuk ia bertindak lebih baik sehingga dapat menguatkan tulang dan gigi kita.

Oleh itu dengan hanya minum susu kalsium tinggi dan makanan berkalsium sahaja tak cukup ye. Takkan nak minum susu / ambil pil kalsium then berjemur di tengah panas untuk dapatkan vitamin D. Pil kalsium yang doktor bagi di hospital tu mengandungi hanya kalsium saje.

So, apa nak buat? Tunggu update saya seterusnya :D

www.facebook.com/KioskVitamin1
Wan Na 019-9824691

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...