Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Monday 12 November 2012

Apa itu kolagen

Apa itu kolagen?


Kolagen ni sebenarnya terdapat dalam byk produk kecantikan yang ada dalam pasaran sekarang ini, lebih-lebih lagi bagi mereka yang mementingkan kecantikan kulit..

Ye laaa, siapa yang taknak chantek kn?
semua orang nk kelihatan chantek....lebih-lebih lagi dihadapan yang yang tersayam....cewaahh!!

Kajian klinikal telah menunjukkan keberkesanan kolagen telah mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan serta memastikan keanjalan dan kesegaran kulit.

Bagaimanapun ramai yang mempunyai pemahaman yang terhad tentang khasiat kolagen dan tidak sedar akan potensi sepenuhnya terhadap badan kita mahupun bantuan kecantikan.


Sebenarnya  kolagen ini digunakan untuk menghasilkan protein bagi membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel badan baru. Tapi ketika umur kita 25 tahun ke atas, kolagen mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5% setahun. Sehingga  umur kita  45 tahun, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30% daripada kolagen semulajadi. Memandangkan kepentingan kolagen terhadap struktur badan, kejadian ini dianggap agak memudaratkan, ditambah pula dengan kadar pengurangan pertumbuhan hormon


Menurut laporan daripada Sekolah Perubatan Harvard, pengambilan kerap makanan tambahan kolagen mampu menggantikan kolagen yang hilang dalam badan serta meransang penjanaan kolagen baru. Satu lagi penyelesaian yang lebih radikal merupakan terapi suntikan kolagen, apabila wanita dan lelaki memilih bahagian tertentu bagi suntikan yang menunjukkan kesan serta-merta.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...