Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Friday, 31 May 2013

Soalan yang selalu ditanya mengenai Vivix




Q : Apa itu Vivix

A : Vivix adalah campuran polifenol dengan paten tertunda yang kuat dan eksklusif dari bahan-bahan botanikal yang terbukti di dalam makmal mampu memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penuaan selular, termasuk meningkatkan ketahanan sel, tenaga sel, pembaikan sel dan prestasi sel*


Q : Apa bahan-bahan dalam Vivix

A : Vivix mengandungi campuran resveratrol dan phytonutrient proprietari. Campuran phytonutrient ini menggunakan sifat antioksida yang kuat pada anggur Muscadine yang unik dan terbukti 10 kali lebih berkuasa dalam melambatkan mekanisme utama penuaan selular berbanding resveratrol tunggal*


Q : Apa yang menjadikan anggur Muscadine berbeza daripada anggur lain?

A : Anggur Muscadine adalah salah satu anggur yang paling jarang ditemui, paling mujarab, dengan profil unik polifenol yang menawarkan beberapa manfaat kesihatan. Tidak seperti anggur lain, anggur muscadine dibanggakan dengan keunggulan kepekatan ellagitannins dan asid ellagic yang apabila digabungkan dengan polifenol anggur muscadine lain, akan menghasilkan antioksidan yang berkuasa yang besar. * Anggur Muscadine juga boleh hidup di dalam persekitaran yang mencabar kerana profil fenoliknya menyediakan perlindungan tambahan terhadap bakteria, kulat, yis, kemarau, lembapan lebihan, dan suhu keterlaluan, manakala anggur lain adalah lebih lemah dalam persekitaran sebegitu.


Q : Apakah polifenol?

A : Polifenol adalah istilah yang digunakan untuk menggambarkan sekumpulan fitonutrien yang mempunyai faedah antioksidan dan berpotensi memberi kesan dalam perlindungan terhadap penuaan selular. Malah, kajian menunjukkan bahawa polifenol mungkin menimbulkan pelbagai kesan biologi sekaligus memberi ketahanan dan penambahbaikan terhadap tahap kesihatan manusia *


Q : Apakah resveratrol?

A : Resveratrol adalah sebatian antioksidan semulajadi yang terdapat dalam sesetengah tumbuhan, biji benih, dan buah-buahan, termasuk anggur dan produk dari anggur seperti wain merah. Resveratrol adalah polifenol yang telah didapati berpotensi meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan dalam kajian makmal dari seluruh dunia. Di samping itu, kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh melambatkan penuaan selular dan boleh mengaktifkan pengawalselia genetik jangka hayat selular yang lebih panjang, yang mungkin mempunyai kesan positif terhadap DNA, kesihatan selular, dan kadar metabolisme *


Q : Berapa banyak resveratrol tersedia dalam Vivix?

A : Vivix menyediakan 100 mg resveratrol setiap hidangan. Ekstrak resveratrol mempunyai kandungan resveratrol semula jadi sebanyak 98%, dan jumlah resveratrol dalam Vivix adalah berpandukan oleh kajian saintifik terbaru yang dijalankan. Vivix adalah menjangkaui resveratrol kerana ia menggabungkan campuran polifenol tambahan yang diperolehi dari anggur muscadine. Kajian makmal mendapati bahawa campuran yang masih menunggu kelulusan paten ini adalah 10 kali lebih berkuasa daripada resveratrol*


Q : Adakah Vivix produk antioksidan?

A : Vivix mempunyai bahan-bahan polifenol yang telah terbukti dalam makmal memberi kesan positif terhadap empat kunci mekanisme penuaan selular. Oleh itu, ia sebenarnya lebih dari menyediakan sokongan antioksidan*


Q : Bila waktu yang sesuai untuk ambil Vivix?

A : Vivix sesuai diambil satu sudu teh setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan (seperti sarapan/ makan tengahari). Goncang sebelum diminum.


Q : Boleh ke ambil lebih dari satu sudu teh sehari?

A : Menurut kajian terbaru, tidak kelihatan apa-apa faedah tambahan dari mengambil lebih daripada hidangan yang dicadangkan iaitu satu sudu teh setiap hari.


Q : Bolehkah Vivix diambil bersama makanan tambahan Shaklee yang lain?

A : Vivix boleh diambil bersama semua rangkaian produk makanan tambahan Shaklee. Malahan digalakkan ambil bersama sesetengah produk seperti Nutriferon dan Cinch Shake sebagai pelengkap harian yang sangat baik kepada pilihan gaya hidup sihat.


Q : Adakah terdapat sebarang langkah berjaga-jaga dengan Vivix?

A : Tiada sebarang inteaksi yang diketahui antara Vivix atau mana-mana bahan-bahan kandungannya dengan sebarang makanan tambahan lain. Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan individu yang berada di bawah pengawasan doktor atas sebab perubatan atau penyakit, atau yang mengambil ubat-ubatan preskripsi, terutamanya ubat mencairkan darah.- membincangkan penggunaan Vivix dengan doktor atau perunding kesihatan profesional.


Q : Adakah saya perlu menyimpan Vivix dalam peti sejuk?

A : Penyimpanan dalam peti sejuk selepas pembukaan akan membantu untuk mengekalkan kesegaran optimum, warna, dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Wan Norazlina
♥ SMS  : 019-982 4691
♥ Shaklee ID : 880309
♥ FB Page : http://www.facebook.com/KioskVitamin1
♥ Email : kioskvitamin@gmail.com



Thursday, 30 May 2013

diabetes dan vivix

[TESTIMONY SHARING]
by: Nini Kopiah Kait

ni umi saya. umur umi saya 55 tahun [lahir tahun 1958]

bermula vivix mac 2013. masa tu bacaan diebetes 29. huuuuuuu....seriau. takut kene inject insulin sendiri.

jadi, umi konsisten vivix+ ubat hospital 

kalau ada sakit, ubat hospital jgn tinggal ye. shaklee sebagai pembantu, jangan 100% bergantung.
minggu lepas, umi cek darah, dah jadi 11. Alhamdulillah. dah lama x turun serendah tu. syukur

semalam umi call saya. g repair basikal. nk naik basikal pusing2 kampung. sekarang pinjam basikal makcik.

tergelak saya. dah berpuluh tahun x naik basikal. sebab pening. tp sekarang dah x pening umi cakap. baru sebulan ambik vivix.

sungguh saya terpesona

----------------------------------

betul~ 
kalau sakit kronik, jangan pandai2 tinggal ubat doktor.. bahaya kalau jadi apa2 sape nak tanggung.. unless doktor dah bagi green light bole stop makan ubat (ramai yang dah bole stop ubat lepas consume shaklee konsisten).. dengan izin Allah jua~

Siapa kata vivix untuk PEREMPUAN sahaja..!!

KACAK BERGAYA BERSAMA VIVIX
=====================

Siapa kata vivix untuk PEREMPUAN sahaja..!! JANGAN BACA ayat seterusnya.. Semalam share kisah ummie bersama vivix.. hari nie kisah cinta hati pula bersama VIVIX.. Sebelum kenal Shaklee En suami pernah diserang VERTIGO.. Berpunca dari RESDUNG TERUK sehingga merosakan SARAF PENDENGARAN.. nyaris pekak hokey (oh no muka boleh tahan tapi pekak) hahahaha..

Time tu lebih sebulan TAK BOLEH BANGUN langsung. Terbaring je kat rumah.. lepas dapatkan rawatan doctor ambil masa yang agak lama juga laa untuk recover. Nak di jadikan cerita.. hujung tahun lepas dia diSERANG SEKALI LAGI... oh no..!! time tu dah cuak dah.. sebab doc cakap kalau kene lagi anytime boleh JEJASKAN sistem pendengarannya.. atau dengan kata lebih halus.. PEKAK..!! seram hokey.. 

Time tu dah jatuh cinta dengan SHAKLEE.. saya paksa dia KONSISTEN amik vivix pg satu sudu malam satu sudu.. Alhamdulillah dengan izin Allah dia PULIH SEPENUHNYA tak sampai seminggu. Syukur sangat2.. so bagi mereka yang ade maslah RESDUNG jangan ambil mudah..!!

Bestnya dengan mengamalkan vivix bukan setakat dapat badan yang sihat.. tapi AWET MUDA lagi u.. 


Berminat untuk dapatkan Vivix?
Contact saya
Wan Na Wzamry 019-9824691

manafaat Rasveratrol

Banyak kajian yang dah buktikan manfaat RESVERATROL (tak caye pegi tanya uncle google).. vivix is 10 TIMES BETTER than resveratrol alone!! 



Vivix dan mak saya

Harini nak share testimoni VIVIX lagi
Tesimoni dari Nur Izzati Che Jawias
_____________________________________________

Dulu mak sering sakit urat, pinggang, kebas2... sebab mak menjahit. Siang mlm buat keje.. mata pun makit rabun.
Sejak amalkn vivix, dah 8 botol dh..kesihatan mak makin bagus. BONUSNYA bukan takat tu..mak makin awet muda. Serius mmg boleh nampak beza. Mata pun makin ok. Ada sy tny.. best sgt ke vivix sampai mak takleh tinggal sampai 1 mlm pun. Mak cakap... sgt2 best..ilang sakit2 urat. Yg penting rasa cergas bertenaga tak mcm dl2. Seronok tak terhingga bila skrg ni bisa2 akibat resdung pun jrg mak merungut. Kalo dl..mkn budu ngn belacan jek, haaa...bengkak la gusi mak. Sekarang TIDAK lg.. Thanks to VIVIX and Shaklee yg meningkatkat taraf kesihatan mak ayah saya. Alhamdulillah...

Time vivix promo ni, apa lg..boleh la grab vivix promo 1 set 


Korang suka tak tgk mak ayah sihat bertenaga.. kurang sakit2?
Jom hadiahkan vivix buat yg tersayang ♥♡♥

Nak tau harganya? contact saya
019-9824691

Testimoni paling cepat dengan vivix

testimony paling cepat menunjukkan kesan setakat ini.. 2 hari dah boleh mandi tanpa oksigen, lepas 4 hari tak perlu lagi bergantung oksigen.. subhanallah hebatnya kuasaMu Ya Allah.. vivix sebagai asbab & ikhtiar


Untuk Best Price...sila contact saya 
Wan Na Wzamry 019-9824691

No wonder Vivix drpd Shaklee ni bermutu tinggi.. tgk aje saiz anggurnya... sebesar bola golf ma!

Wow.. lapar tak tengok buah anggur ni? ni buah anggur muscadine yang dipanggil super grapes sebab saiz nya lagi besar dari anggur biasa!


anggur biasa ada 19pasang kromosom. tapi, muscadine ada 20pasang yang menjadikan ia lg best dan hebat dari anggur biasa! 

nak awetmuda makanla anggur istimewa ni. byk di tanam di US, tapi yg special dia blh ditanam di udara yg sedikit panas dan lembap tak macam anggur lain yang hanya subur di kawasan sejuk saja.

tak sabar nak makan muscadine saya. dah siap proses dah, tak payah kupas2 kulit cuci2. muscadine yang diproses tanpa cmpuran pengawet ni sangat bagus untuk kencing manis, darah tinggi, kardiovaskular, stroke, kanser dsb kerana kandungan antioksida dia sangat tinggi. pati muscadine ni la yang saya panggil tonik sirap ajaib Vivix! ada lagi campuran lobak ungu dan sebgainya menambahkan lagi Vivix saya. Nak cube? ada kat rumah dalam peti ais.

Yummy! (eh, tapi tak boleh makan byk2, berwasatiah juga dalam apa2 hal dan urusan, barulah tak membazir dan tidak datangkan apa2 kesan berlebihan, no no no!) 
pape tanya je saya jgn malu2, kalau lapar pun saya xpernah makan orang  saya nk muscadine yg comel ni je!

credit to Ainul Malik

Anggur yg di gunakan untuk vivix bukan sembarangan anggur.


Mengapa Anggur Muscadine yang menjadi bahan utama dalam Vivix begitu istimewa?

Anggur Muscadine merupakan satu-satunya anggur liar yang mengandungi 20 pasang kromosom (anggur biasa hanya ada 19 pasang kromosom). 

Oleh kerana ia mempunyai sepasang kromosom extra, ianya mengandungi lebih faedah kesihatan, lebih tinggi fungsi immune dan kandungan anti oksida yang lebih tinggi. 

Saiz sebiji anggur muscadine ialah sebesar bola golf!

diabetes dulu bacaan 19 kini 6


Suplemen apakah yang sesuai untuk menjaga kesihatan orang yang mengidap kencing manis /diabetes???
Di sini saya ingin berkongsi pengalaman Puan Sarimah iaitu Pengguna shaklee daripada blog anakkuwiraku yang diasaskan oleh Puan Pengetua Euphoria Group Puan Norita .
----
Alhamdulillah syukur kepada Allah apabila ibu mendapat khabar berita yang menggembirakan. Auntie Sarimah yang masih di Miri mengkhabarkan bahawa teman pendidiknya yang mengidapi kencing manis kini dalam proses sembuh.

Teman Auntie Sarimah ini mengidap kencing manis dengan bacaan gula yang sangat tinggi iaitu 19 dan sering turun naik kandungan gulanya. Dek kerana bacaan gula yang sangat tinggi, teman Auntie Sarimah ini perlu menyuntik sendiri insulin ke dalam tubuhnya. Bayangkan betapa teruk keadaan temannya ini.

Maka Auntie Sarimah meminta pandangan ibu mengenai ini dan bertanya apakah supplement yang mudah dapat membantu temannya ini dapat mengawal kandungan gula dalam darahnya memandangkan telah banyak ubat dan supplement yang dicuba namun masih gagal. Ibu hanya menyarankan teman Auntie Sarimah ini mengambil zinc dan fiber unflavoured Shaklee sebagai tambahan memandangkan pihak hospital telah membekalkan vitamin lain seperti multivitamin dan b complex.


Mengapa zinc? Zinc membantu pankreas mengeluarkan insulin. Insulin penting untuk mengawal kandungan gula dalam darah. Manakala Fiber penting untuk menyerap semua lebihan gula dan lemak LDL dalam tubuh untuk disingkirkan semasa proses perkumuhan.

Percaya atau tidak, dalam masa 2 minggu, teman Auntie Sarimah ini bersungguh meminum fiber bersama zinc yang diberi oleh Auntie Sarimah. Bacaan gulanya sebelum mencuba adalah 19 dan hasilnya setelah 2 minggu kini bacaannya menjadi 6. Doktor sendiri terkejut apabila beliau mampu mengatasi masalah gula yang sangat tinggi yang memang menjadi masalah besar kerana turun naiknya bacaan gula selama ini. Kini teman Auntie Sarimah membuat pesanan kedua untuk zinc dan fiber unflavoured Shaklee demi memastikan gulanya di paras normal. Beliau sangat gembira kerana ditemukan dengan pemakanan yang membantunya mendapatkan kesihatan yang optimum.

Ibu doakan bagi mereka yang mencari supplement untuk ibubapa yang mengidap kencing manis boleh mencuba 2 supplement ini sebagai permulaan. Buat pengetahuan semua, zinc memang penting dalam kebanyakan proses dalam tubuh kita. Namun fiber adalah supplement yang tidak mengandungi apa2 zat selain membantu badan menyingkirkan lemak dan gula yang berlebihan dalam tubuh kita.Bagi Auntie Sarimah pula, yang telah melahirkan anaknya yang ketujuh baru2 ini sangat gembira apabila anaknya kini hampir 2 bulan usianya telah mencapai berat hampir 5kg. Baby auntie Sarimah ini lahir dengan berat 3.1kg, dan auntie Sarimah memang seorang yang concern dengan perkembangan anak2nya. Memandangkan beliau telah melahirkan anak yang ke 7 beliau memang memastikan anak kecilnya mendapat khasiat yang cukup dari susuibu. Auntie Sarimah memberitahu kepuasannya kali ini adalah kerana beliau mengambil Shaklee sebagai set selepas bersalin berbeza dengan anak2 yang terdahulu. Yang penting zinc banyak membantu dalam pembesaran anak selama penyusuan susu ibu. Ia membantu agar proses pembesaran anak sentiasa meningkat.


Tuesday, 28 May 2013

Suplemen untuk penyusuan..penting atau tidak?

Pengambilan supplemen untuk penyusuan bukan sahaja untuk meningkatkan hasil penyusuan tetapi yang lebih penting adalah untuk kesihatan ibu & bayi itu sendiri. Tentunya itu antara sebab ibu-ibu memilih untuk menyusukan sendiri bayi.



Apakah kegunaan supplemen-supplemen ini untuk penyusuan?

Protein – Bayi memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protein yang baik seperti protein soya dalam diet penyusuan anda amat penting untuk pengeluaran susu. Protein membantu dalamm membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Mereka disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya 3 hidangan protein berkhasiat sehari.

Multivitamin – Multivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.

Vitamin C – Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin C menunjukkan khasiat vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu, menyusui bayi secara ekskusif dapat melindungi bayi anda dari kekurangan vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat.

Vitamin B kompleks – Vitamin B kompleks merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisma yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B kompleks untuk memberikan khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu.

Kalsium40% daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.

Alfalfa – Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, kalsium, zink dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu.

Asid Lemak Omega 3 – Pengambilan dan tambahan Asid Lemak Omega-3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan pengembangan otak dan mata anak. Ia telah dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak. Tambahan pula, tidak ramai kanak-kanak yang diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan(ADHD) atau autisme.

sumber : Majalah Shaklee Today

Sebarang Pertanyaan boleh contact saya:
Wan Norazlina [019-9824691]
Shaklee Independent Distributor
ID 880309
kioskvitamin@gmail.com
FB Page: KioskVitamin1

Monday, 27 May 2013

Awet muda kerana konsisten amalkan suplemen

Saya amat tertarik tentang cerita pasangan kembar dan kakaknya yang dilahirkan kembar seiras...namun nampak berbeza ketika mereka meniti usia 69 tahun..

Ini disebabkan Mary adalah pengguna setia suplemen Shaklee..dan mengamalkannya sedari muda..manakala kakaknya pengguna suplemen Shaklee yang tidak konsisten..

Cuba baca cerita di bawah ni.....saya telah terjemahkan setelah memetik artikel di http://healthilyeverafter-pam.blogspot.com/


Kembar seiras, Testimoni & Perbezaan Pengguna setia Shaklee
=========================================
Berikut adalah testimoni dan bukti manfaat jangka panjang bagi mereka yang mengambil produk Shaklee.

Cerita ini telah diberitahu sebelum Shaklee keluar dengan dua produk paling laris - Vitalizer(cuma terdapat di US) dan Anti-penuaan Vivix. Bolehkah anda bayangkan testimoni yang akan dibuktikan dalam tempoh 20 tahun akan datang selepas mengambil produk-produk ini? Saya gembira bahawa saya (dan kakak saya Laura) kedua-dua pengguna Shaklee yang setia.


Mary Anderson dari Evansville, Indiana telah menjadi pengguna tetap seluruh barisan produk Shaklee selama lebih 20 tahun. Kakak mary jarang menggunakan produk Shaklee, lebih suka menggunakan produk yang dibuat oleh syarikat-syarikat lain.


Walaupun mereka dilahirkan dengan kod genetik yang sama, Mary mempunyai lebih banyak tenaga, rasa lebih sihat, kelihatan lebih muda dan sihat daripada kakak kembarnya yang bukan pengguna setia produk Shaklee .


Mary seorang wanita yang mempunyai tenaga tanpa had pada umur 69. Beliau aktif dengan gereja, melakukan banyak kerja-kerja sukarela dan Presiden Pertubuhan Wanita Republikan tempatan. Semua orang berfikir ibu kepada empat anak dan nenek kepada enam remaja berumur kurang daripada 69tahun!

Wow, satu kisah yang luar biasa! Ini hanyalah satu lagi sebab mengapa Shaklee menjadi # 1 Syarikat pemakanan semulajadi di Amerika Syarikat

Jika anda berminat dalam mengambil produk terbaik di pasaran, saya cadangkan ESP, Nutriferon dan Vivix Shaklee, ketiga-tiganya merupakan AntiAging Set..



Inilah Mary dan Kakaknya


Wan Norazlina [019-9824691]
Shaklee Independent Distributor
ID 880309
kioskvitamin@gmail.com
FB Page: KioskVitamin1

Saturday, 25 May 2013

Omega boleh bantu anda kurus? YES!

Ye ke omega ni buleh bakar lemak

”Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can’t make them.”
extract from here

Macam mana fatty acid boleh bakar lemak ye? 

Omega-3 fats
Omega-3 fats help you burn fat by helping your body respond better to a hormone called Leptin (Leptin is the Greek word for thin

Leptin tells your body (your brain) to suppress your appetite making you eat less so you can maintain or lose weight

Leptin increases your metabolism by increasing your thyroid output (your thyroid regulates your metabolism) 

Leptin also causes your body to burn fat for energy so

If your body isn’t responding well to Leptin then the reverse happens – You’ll be hungrier, and you’ll store more fat so… You can take Omega-3 fats to help your body respond much better to Leptin so you can increase your fat-burning metabolism and
Omega-3 fats are found in salmon, flaxseeds, nuts, Omega-3 supplements and these other 79 foods sources of Omega-3 fats and…


3 more ways Omega-3 fats help you lose weight is
  1. Omega-3 fats help you control your hunger by stabilizing your blood sugar levels 
  2. An Australian study showed that when people took Omega-3 fats while on an exercise program burned more fat than people who Only Exercised (without taking Omega-3 fats) and people who exercised & took other types of fat and…
  3. Studies done in Japan & The Czech republic suggest that Omega-3 fats prevent the creation of ugly body fat and these same studies suggested Omega-3 fats promote more fat burning.
source: here


OmegaGuard Shaklee mengandungi Omega-3


Untuk pesanan, sila Contact saya atau SMS 019-9824691 

Thursday, 23 May 2013

GLA untuk membantu masalah autism anak


AUTISMA / AUTISM
(Attention Deficit Hyperactivity Disorder)

Oleh kerana ada rakan sepejabat yang bertanya berkenaan rawatan untuk kanak-kanak autisma, hari ni nur share sedikit info berkenaan AUTISMA atau nama sainsnya ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER.. Semoga bermanfaat buat semua..

Autisma adalah sejenis Gangguan hyperaktif & Kurang Tumpuan yg merujuk kepada kecelaruan perkembangan yang berlaku ketika zaman kanak-kanak yang mempunyai ciri-ciri seperti kurang tumpuan & keadaan hyperaktif, impulsiviti yang lebih kerap & teruk berbanding dengan keadaan yang biasa diperhatikan pada individu di peringkat perkembangan normal..

Antara Jenis-Jenis Autisma & Ciri-ciri yang berkaitan dengannya adalah :-
Kekurangan Perhatian (INATTENTIVENESS)

Pesakit jenis ini gagal untuk memberikan perhatian teliti kepada butir-butir atau cuai dalam kerja sekolah.

Kanak-kanak ini mempunyai kesukaran untuk memberi perhatian semasa belajar ataupun bermain.

Mereka juga sukar untuk memberi perhatian secara terus atau mendengar secara terus apabila bercakap secara lansung dan berhadapan.

Pesakit ini juga tidak dapat mengikuti arahan yang sepatutnya dengan tepat dan sewaktu sekolah, mereka gagal menyiapkan kerja sekolah yang diberikan oleh guru. Jika masalah ini berlanjutan kerana tidak dirawat, ia juga akan menjejaskan tugas dan kerja di tempat kerja.

Mereka mempunyai kesukaran untuk mengatur tugas sendiri dan melakukan aktiviti seharian sendiri juga.

Mereka akan mengelak dan tidak suka tugas yang memerlukan penggunaan mental secara berterusan seperti kerja sekolah.

Masalah yang sering dihadapi di sekolah, sering kehilangan mainan, tugasan, pensil, buku atau alat-alat yang diperlukan untuk sesuatu kerja & aktiviti.

Mereka juga mudah terganggu & sering menjadi pelupa dalam aktiviti harian.



2. Hyperaktif
 Mereka lebih gemar bermain-main dengan tangan & kaki tanpa henti.

Sering meninggalkan tempat duduk sebelum waktunya.

Mereka juga berjalan ataupun memanjat dalam situasi & keadaan yg tidak sesuai.

Mereka mengalami kesukaran untuk bermain secara 'senyap-senyap'.

Ciri yg paling utama adalah mereka sentiasa bergerak & bertindak seolah-olah "dipacu oleh motor" serta sering bercakap berlebihan.


3. Lampauja
 Mereka dikatakan sering memberi jawapan sebelum soalan selesai ditanya mungkin didorong perasaan ingin tahu yg berlebihan.

Berikutan itu mereka mengalami kesukaran untuk menunggu giliran.

Mereka juga sering menyampuk ataupun mengganggu orang lain.

Anak-anak autism ini adalah anak-anak istimewa yg perlu diberikan perhatian lebih lagi daripada kanak-kanak biasa untuk mengelakkan perkara yg tidak diingini berlaku. 

Setiap orang tidak kiralah normal atau tidak pasti memiliki kebolehan & keistimewaan tersendiri. Begitu juga dengan anak-anak Autism ini, mereka haruslah diberi peluang untuk mengenal pasti potensi dan kebolehan istimewa yg terdapat di dalam diri mereka. 

Kerana, ada kajian mendapati, otak kanak-kanak Autism lebih tajam daripada otak kanak-kanak biasa. Jadi, jangan sesekali di pinggirkan atau diketepikan hanya kerana kekurangan mereka yg sedikit itu. 

Sesungguhnya tempat mereka sudah pasti di Syurga. Tempat kita pula, belum tentu bagaimana.. :)



Antara Supplimen Shaklee yg dicadangkan untuk anak-anak Autism ini ialah :-


GLA Complex - Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar & hiperaktif.


Omega Guard - Kandungan DHA yg tinggi di dalam Omega Guard membantu meningkatkan keupayaan ingatan & pembelajaran, memelihara penglihatan & pendengaran serta meningkatkan sistem imun kerana kanak-kanak Autism lebih terdedah kepada penyakit.


Meal Shake - Membantu tumbesaran kerana mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium & magnesium yg diperlukan untuk membina tulang & sel-sel untuk proses membesar dengan sihat & cergas. Meal Shake juga mampu meningkatkan selera bagi kanak-kanak yg terlalu cerewet dalam pemilihan makanan.




Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi kami

Lelaki dan Selenium (VITAMIN E)

Bila sebut tentang Vitamin E, pasti ramai yang mengaitkannya dengan vitamin untuk menaikkan seri kulit, mengurangkan kesan parut, menghindarkan jerawat dan segala kecantikan kulit yang biasanya berkait rapat dengan wanita.


Namun tahukah anda Vitamin E juga tidak kurang pentingnya untuk Kesihatan Lelaki?

Lebih-lebih lagi Vitamin E yang mengandungi Selenium..



 " Vitamin E and Selenium are synergistic. Each increases the potency of the other. Both are antioxydants, prevent & slowing down aging and hardening of tissues through oxydation.

Males appear to have greater need for Selenium. Almost half of their body's supply concentrates in the testicles and portions of the seminal ducts adjacent to the prostate gland. Selenium is also lost in the semen."

Maka, jomlah hadiahkan Shaklee Vitamin E with Selenium (400iu) buat suami anda, adik lelaki, abang dan juga ayah!

Hibungi kami untuk pertanyaan lanjut.
SMS 019-9824691

Saturday, 18 May 2013

Kandungan Shaklee Collagen Powder dan fungsinya setiap satu.


Ramai yang tak tau...bahawasanya...Shaklee Collagen Powder BUKAN HANYA SEKADAR KOLAGEN.

SCP dilengkapi dgn TUJUH BAHAN AKTIF yg meningkatkan penyerapan, kesan keanjalan dan bertindak sebagai antioksidan. 7 bahan aktif itu ialah:

1 >> KOLAGEN IKAN - beri kesan elastin, kekalkan keanjalan kulit.

2 >> EKSTRAK KULIT KERANGAN - mengandungi Glukosamina sbg pelincir bagi sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata.

3 >> LACTOBACILLUS ACIDOPHILUS - meningkatkan penyerapan kolagen.

4 >> EKSTRAK BIJI CAMELIA JAPONICA - mengandungi asid oleik dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan.

5 >> EKSTRAK PFAFIA - merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan tingkatkan tenaga batin.

6 >> VITAMIN C - galakkan penghasilan kolagen da menentang radikal bebas.

7 >> VITAMIN B2 DAN B6 - bekalkan tenaga, penting dalam proses penghasilan kolagen.

Sememangnya ia lengkap dengan nutrien khusus dan bertindak secara sinergistik...TAK RUGI MENCUBA SCP.

Nak cuba SCP untuk 5 hari? PM saya atau SMS 019-9824691

Tuesday, 14 May 2013

Nak cantik? berkorbanlah sikit



Ramai customer yang tanyakan saya 
1)Kak berapa hari nampak kesan ?
2)Kak dalam masa 7 hari dah nampak cantik ker?
3)Kak Mahal sangat la
4)Kak Set nie boleh tahan berapa lama?
5)Kak kalau bila dah cantik saya stop ada side effect tak ?
6)Kak kalau saya beli camner cara nak makan 
7)Kak saya mengandung boleh ambil ker set cantik menawan nie..


JAWAPAN saya:
(Entry kali ini menjawab Soalan 1-4 dulu yer)

Kalau nak cantik.. perlulah berkorban sedikit.. masa / wang ringgit.. cari produk yang berbentuk Supplement walaupun harga mahal sedikit.. dah mengambil masa untuk melihat kesannya.. tapi berbaloi. dan tak membahayakan. Lagipun product yg  saya ingin kongsikan ini affordable.. mmg harga nampak mahal.. tapi kalau dikira kuantiti.. boleh pakai sampai 4-6 bulan..dan amat menyedihkan kerana ramai dari kalangan wanita suka  dengan produk yg “berbahaya” dan ini berdasarkan pengalaman kawan2 terdekat yang menjadi mangsa produk seperti ini.. mmg nampak cantik pada mulanya.. lama2 makan kulit.. lapisan kulit pertama kita yg sepatutnya menjadi pelindung lapisan kulit kedua dan ketiga sudah tiada.. sbb tu ramai org yg pakai produk yg cepat utk menghilangkan jeragat/pemutihan/ peeling (berkesan dlm masa 7 Hari)

Jadi sebelum melumurkan sebarang krim, tanya pada diri, sanggupkah anda menjadikan muka sebagai tempat ujian yang tidak pasti lagi kesannya?
Contoh Bahan Merbahaya yang ada dlm Set Cantik Anda?

Hidrokuinon sebenarnya bahan peluntur kuat yang digunakan dalam industri fotografi, getah dan agen aktif melunturkan warna rambut.

NASIHAT saya
Jadi, sebelum mengunakan sebarang produk kecantikan, sebaik-baiknya ambil tahu kandungan bahan yang terkandung dalam produk yang ingin digunakan dan pastikan ianya selamat tanpa kesan sampingan 

TETAPI VITAMIN tak mcm gitu..semua jenis kulit BOLEH(oily,combination ,normal )jadi klu macam tu kenapa tak makan "VITAMIN CANTIK MENAWAN SHAKLEE"..Sejujurnya tiada jalan pintas untuk dapatkan kulit yang cantik dlm masa 24 jam tetapi cuba berikan masa 3 minggu untuk pertama selepas pengambilan vitamin untuk melihat hasilnya.. 

Inilah set Cantik Menawan Shaklee yang anda MESTI cuba




dan ini ialah Testimoni bergambar pengguna set kecantikan ini


Apa Kata Cik Yan 
Sebelum ni Cik Yan memang ada masalah jerawat. Walaupun bukan jerawat batu, tapi kesan parut jerawat memang kurang menyenangkan kerana mengambil masa yang lama untuk hilang. Biasanya belum pun hilang parut lama, jerawat baru pula timbul. Kulit pun agak kusam dan tak bermaya. 

Dah bermacam jenis produk luaran yang Cik Yan cuba. Ada yang ok dan ada juga yang semakin memburukkan keadaan. Kalau ada yang berkesan pun, tidak berpanjangan.. masalah yang sama akan timbul lagi. Alhamdulillah, terbuka hati Cik Yan nak cuba pulihkan masalah kulitnya dari dalaman dengan mengambil suplemen SHAKLEE.

Bulan pertama, perubahan wajahnya tidak begitu ketara. Tapi bila masuk bulan kedua, kawan-kawan dan ahli keluarga mula menegur wajah Cik Yan semakin berseri - kebanyakan parut dah pudar, dan ada yang hilang! * kenyataan ini adalah pengakuan pengguna, kesan produk adalah berbeza ke atas individu.. 

credit http://bigsmilezone.blogspot.com



Untuk info lanjut dan order, anda boleh pm saya di www.facebook.com/wanna.wzamry
atau SMS di 019-9824691
  

Kenapa perlu Grape seed dalam Vitamin E


Kenapa Shaklee tambah ekstrak biji anggur kat vitamin E tu.. kan kan.... bukan saje suka2 yer......meh kita baca kelebihan grape seed extract (ekstrak biji anggur)

Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol


Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C .. dlm erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan mengatasi masalah kanser serta amat baik utk awet muda dan utk memelihara kecantikan dan yg best grape seed extract terbukti berkesan menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul ..

Melambatkan penuaan:

Salah satu phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah OPC (oligomeric Proanthi Cyanidin) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yg lain). OPC ni memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya..OPC juga terikat dengan kolagen. Senang cerita, procyanidin ini juga membantu kulit lebih elastik, membuatkan seseorang nampak muda secara semulajadi.

Waahh... mula2 saya  baca kelebihan grape seed extract ni mmg kagum.. rasa mcm nak telan sbotol vita E. haha.. no wonderlah poster kt shaklee mention ayat

>>The most powerful Vitamin E is now available in Shaklee<<

PM saya di www.facebook.com/wanna.wzamry untuk lebih lanjut atau SMS 019-9824691.

Fungsi Selenium dalam Vitamin E Shaklee

Tahukah anda? Vitamin E Shaklee mengandungi Selenium manakala kebanyakan Vitamin E di pasaran dijual; berasingan dengan Selenium.

Tanpa Selenium ia boleh bertindak sebagai TOKSIK dalam jangka panjang kerana Vitamin E tak dapat menjalankan fungsinya dengan baik.


Apa fungsi Selenium?
3 Fungsi utama :
>>Selenoprotein (Selenium + Protein)
>>Antioksidan
>>Disease Prevention 
Jom Saya Terangkan Mengapa Mesti ada SELENIUM dlm Vit E

1. Selenoprotein (Selenium + Protein)

Berikut adalah 7 perkara selenoproteins lakukan untuk tubuh anda ...

1. Membantu dalam penciptaan dan pengeluaran glutation. Ini adalah besar kerana glutation adalah pertahanan antioksida semula jadi badan anda daripada radikal bebas.

2. Melindungi sperma membangun dari kerosakan oksidatif (aka radikal bebas).

3. Semula, atau penciptaan semula, beberapa antioksidan, termasuk Vitamin C. Ini adalah kerana selenium terlibat dengan thioredoxin, bagi orang-orang yang gatal untuk tahu mengapa. Hanya tahu bahawa selenium membantu untuk membawa digunakan antioksidan "kembali kepada kehidupan."

4. Membantu dalam peraturan hormon tiroid dengan bertindak sebagai "pengantara" antara 2 hormon tiroid ... beralih hormon T4 yang tidak aktif menjadi hormon T3 aktif.

5. Membantu dalam penciptaan Selenoprotein P. Selenoprotein P membantu melindungi sel-sel badan yang membentuk saluran darah, jantung dan sistem peredaran darah. Selenoprotein P berjuang menentang radikal Nitrogen percuma, radikal bebas yang menyerang sel-sel sistem peredaran darah.

6. Terlibat dalam penciptaan sperma (aka. spermatogenesis).

7. Terlibat dengan radang dan tindak balas imun.

Get at least 55 mcg of selenium per day but no more than 400 mcg per day.


2. Antioksidan

Selenium bertindak balas dengan natural antioksidan dlm badan kita iaitu Gluthathione

3. Disease Prevention 

Selenium memberi signal kepada Cytokines iaitu sel penggera utk sistem immuniti berkerja

Best kan...Tersangat hebat Vitamin E Shaklee

Nak Tahu Bagaimana sebenarnya Vitamin E berfungsi sebagai antioksida?
Sel pelindung “Barrier” luar diperbuat daripada lemak. Vitamin E adalah vitamin yang larut lemak. Vitamin E menjadi sebahagian daripada sel pelindungdan memerangkap radical-radical bebas yang cuba merampas hidrogen.

Sangat bagus sekiranya Vitamin E disimpan dalam gelung pertahanan sel pelindung, Vitamin E akan menderma hidrogen yang radical bebas peroksida inginkan. Jadi radika bebas ni gembira la kan..Dengan bantuan Vitamin C, Vitamin E akan mendapat semula hidrogen. Vitamin E pun gembira la juga..

Gabungan yang mantap..Vitamin E & Vitamin C

Dapatkan Vitamin E anda Sekarang!
atau SMS 019-9824691.

Fungsi Grape seed dalam vitamin E


INFO KECANTIKAN

Vitamin E Shaklee mengandungi grape seed...apa kebaikan Grape Seed ni jom saya cerita sedikit pengetahuan saya tentang Grape Seed ( biji anggur).



10 kebaikan yang saya nak share adalah seperti kat bawah ni

>> Membantu kesihatan Otak, mata dan KULIT

 >> Melambatkan proses PENUAAN

 >> Menyingkirkan RADIKAL bebas

>> Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular

>> Mencegah masalah kelenjar prostat

>> Mengurangkan radang (inflamatory)

>> Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit

>> Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet

>> Membantu fungsi sistem saraf otak

>> Meningkatkan daya pertahanan

Untuk lebih lanjut, anda boleh pm saya ye.
www.facebook.com/KioskVitamin1

Biji anggur dalam Vitamin E



INFO PRODUK



Kenapa Biji anggur digunakan oleh Shaklee bagi mengoptimumkan hasil Vitamin E kepada pengguna? 

Kerana didalam Biji anggur mempunyai Minyak yang dipanggil Oligomeric Proantho Cyanidin (OPC) yang lebih tulin berbanding fitonutrien yang lain

Apa itu OPC?
● OPC's ialah antioksida yang utama dan penting
● Bertindak melindungi tisu-tisu dan pelbagai kecederaan oksidatif
● Mempunyai kekuatan lebih 50 kali lebih daripada Vitamin E dan 18.4 kali lebih kuat dari Vitamin C
● Menghalang dari radikal-radikal bebas yang boleh merosakkan sel.

Oligomeric Proantho Cyanidin atau OPC merupakan bahan antioksida dan unsur semulajadi penting yang terdapat di dalam biji anggur. OPC diklasifikasikan dalam kumpulan polifenol yang terdiri daripada flavoid dan flavanol istimewa.
Didalamnya terdapat bahan semulajadi dan tidak bertoksid. 

Di samping itu, OPC amat kaya dengan protein terutamanya kalogen yang menjadi bahan utama terhadap pembentukan sel dan tisu. Malah OPC berfungsi 50 kali lebih kuat daripadaVitamin E dan 20 kali lebih berkesan berbanding Vitamin C. 

Kajian menunjukkan,berbanding tumbuhan lain, OPC paling banyak didapati di dalam biji anggur.Pengambilan OPC tidak akan memberikan sebarang risiko sampingan kepada pengguna.Kadar dos penggunaan harian yang sesuai adalah antara 100 hingga 150 mg sehari.

Kalau nak tahu, Vitamin E Shaklee ni juga bole dibuat masker.. alhamdulillah... jimat lagi duit tak payah beli masker plak hanya dengan Shaklee sahaja..

Untuk lebih lanjut,pm saya.
www.facebook.com/KioskVitamin1

Vitamin E - most powerful vitamin


The MOST POWERFUL Vitamin E available in Shaklee!



Vitamin E Shaklee dilengkapi SELENIUM, dan dimantapkan lagi dengan GRAPE SEED EXTRACT!!!

Sememangnya pujaaan hati ramai..... 

Secara umumnya diketahui grape seed extract ini banyak manfaatnya...

grape seet extract kaya dengan Oligomeric Proanthocyanidins (OPC) adalah dikenali sebagai anti pengoksidaan semulajadi yang sangat berkesan dan diiktiraf di peringkat antarabangsa. 

Pati biji anggur adalah 20 kali lebih berkesan daripada vitamin C dan 50 kali lebih berkesan berbanding dengan vitamin E. Selain daripada itu, ia juga dapat meningkatkan keberkesanan vitamin C dan vitamin E. 

Grape seed extract adalah merupakan salah satu makanan kesihatan yang paling popular di Eropah and Amerika.

kebaikan biji anggur :

√ menguatkan sistem imunisasi badan
√ menurunkan paras kolestrol
√ menghalang pembentukan darah beku
√ memusnahkan radikal bebas yang berbahaya/mengelak kanser
√ awet muda 

Wan Na 019 9824691
Shaklee Independent Distributor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive