Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Monday, 31 December 2012

Perbezaan Shaklee AJHT dan ubat sakit sendi lain


THE SHAKLEE DIFFERENCE - ADVANCED JOINT HEALTH

Apa yg menyebabkan Advance Joint Health Tablet ni berbeza dengan ubat sakit sendi lain di pasaran?


(1) SENTIASA SELAMAT SEBAB ...
100% berasaskan SAYUR-SAYURAN
Tidak mempunyai PERASA TIRUAN, PEMANIS atau PENGAWETAN
Bebas GLUTEN

(2) SENTIASA BERKESAN SEBAB...
Tiada KONDROITIN bagi penyerapan ekstrak jagung yang lebih baik
Ekstrak proprietari BOSWELLIA yang digunakan dalam AJH tablet bukan sahaja mengandungi ASID BOSWELLIA AKBA yang pekat bagi menyokong keselesaan sendi, tetapi juga mengandungi bahan semulajadi lain daripada RESIN BOSWELLIA yang mempunyai bioaktiviti yang lebih baik bila bergabung berbanding AKBA sahaja.

(3) SENTIASA MESRA ALAM SEBAB...
Botol yang dikitar semula
Pembungkusan yang bebas bisfenol-A (BPA)

Sumber : Shaklee Today Vol3 | 2012

Bagaimana AJHT bertindak


ADVANCE JOINT HEALTH TABLET

-mengandungi ekstrak Boswellia, Ekstrak jagung (Glukosamin), vitamin C, Zink, Tembaga dan Mangan.

BAGAIMANA IA BERTINDAK?

Joint Health Tablet ni membantu kita dalam 3 cara:

1. Menyokong keselesaan sendi: Ekstrak Boswellia menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.

2. Bertindak sebagai ‘kusyen’: Ekstrak jagung membantu mengekalkan tulang rawan

3. Memelihara tisu penyambung yang sihat: Zinc, copper, manganese and vitamin C merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi dengan membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhdap sendi.

Melalui 3 cara inilah joint health tablet dpt bantu melegakan sakit2 sendi..Shaklee Advanced Joint Health Tablet ni sangat2 bagus sbb ianya dihasilkan dari ramuan aktif iaitu Boswellia yang bertindak dgn pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi.

SIAPA YANG MEMERLUKAN?

Sesiapa sahaja tidak kira lelaki atau perempuan dewasa yang ingin mengekalkan kesihatan sendi, yang aktif dan lasak. Lazimnya ibu bapa kita yang dah mengalami penyusutan tulang rawan, orang2 muda yang lasak, atau ibu2 yang Supermom . Kalau perasan, ibu2 yang dh ade anak ni, mmg sakit sendi lah tulang lah..maklum le semua dh longgar..dengan nk mengejar anak2 lagi, buat kerja rumah lagi, kerja opis lagi huhu mmg lah sakit, lenguh!

AJHT kesan seawal 5 hari.TERBUKTI melalui ujian klinikal

Bila umur semakin meningkat, tulang rawan menyusut secara semulajadi. Tekanan fizikal yang berterusan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ini yang sebabkan jointdiscomfort.

Saya pasti setiap orang pernah rasa joint discomfort kan? Kalau parents kita yang tua memang lagilah biasa..mcm kita sendiri, kdg2 hadap computer lama2 pon, sakit blakang, tengkuk, lutut, kadang2 kat tgn pon sakit kan sbb angkat benda berat or buat sesuatu dlm tempoh yang lama, mcm tulis terlalu lama ke..

Jadi, joint tablet ni boleh melegakan dan membantu..dan mengikut clinical test yang di buat, kesannya dah boleh dilihat/dirasai seawal 5 hari selepas penggunaan. Ha bak kata Dr Jamie, orang lain tak berani claim mcm tu, but with Shaklee we can. As early as 5 days, u’ll feel the different.

Dr Jamie ialah Chairman, medical Affairs,Health Sc and Edu.






Promosi Januari...hadeiah terbaik untuk sendi anda


PROMOSI JANUARI 2013

HADIAH TERBAIK UNTUK SENDI SENDI YG DAH LAMA SAKIT.
HADIAH TERBAIK JUGA UNTUK DIBERIKAN KEPADA IBU AYAH, TOK NENEK. Inilah peluang anda memberikan nutrisi kepada sendi pula.

Retail price: rm124
Promo price? 
Pm saya di www.facebook.com/KioskVitamin1
atau SMS 019-9824691



Tuesday, 25 December 2012

Semakin ramai yang teruja dengan SCP

















Berminat? Sila Hubungi:
 WAN NORAZLINA
SHAKLEE ID : 880309
Facebook: Wan Na Wzamry | FB Page: Kiosk Vitamin
019-9824691 | wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Wednesday, 19 December 2012

Testimoni Collagen Powder Shaklee lagi





Berminat? Dapatkan dengan harga istimewa!!!
Hubungi:
Pn.  Wan Norazlina [ID 880309]
019-9824691
wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com


Tuesday, 11 December 2012

Testimoni kebaikan kolagen



Ramai sudah pengguna Shaklee Collagen Powder yg dapat mencantikkan kulit 

mereka.


yg ni  selepas sebulan setengah consume Shaklee Collagen Powder.

nampak tak perbezaan sebelum dan selepas.










t





Jaminan Shaklee, lepas 8 minggu consume Collagen Powder, kulit akan lebih

 baik secara menyeluruh >>

lembut, licin, pori2 kulit dah tertutup, eyebag hilang, kulit lebih tegang dan 

anjal, tona kulit sekata,garis halus

 kedutan hilang.


Jika anda berminat? inform saya atau SMS 019-9824691

Monday, 10 December 2012

Bagaimana nak bina kolagen dalam badan?


Harini nak cerita sedikit tentang Collagen

Bagaimana nk bina collagen dlm badan?

Ada 5 cara utk tingkatkan collagen dlam badan naturally:
1.. Kurangkan pendedahan kulit kpd sinar uv. Sinar uv drpd akan mengurangkan kollagen dlm badan.. bila terdedah lama kpd cahaya matahari, kulit akan hangus, dlm kes ini, collagen diperlukan untuk pulihkan semula kulit.

2.. Makan makanan yg tinggi kandungan vitamin C cthnya orange, lemon, brocolli, zuchini kerana vitamin c boleh bantu penghasilan collagen dlm badan.

3.. Jangan merokok atau berada dekat dgn org yg merokok. Nikotin dan bahan kimia dlm rokok boleh menyebbkn collagen musnah. 

4.. Exercise daily. Aktiviti fizikal yg tetap akan membantu pengaliran darah, proses pengoksidaan sel dan penghasilan hormon. Bila badan sihat badan akan melakukan tugasnya dgn baik.

5.. Gunakan terapi laser untuk membantu penghasilan collagen dlm badan. Yg ini perlukan khidmat nasihat doktor dan kosnya boleh tahan tingginya.

Pilihan saya ambil suplemen lagi baik, Shaklee Collagen Powder memang sudah terbukti keberkesanannya hanya dgn 4 kotak untuk kesan maksimum.

Sementara ada offer ni, let's grab BELI 6 PERCUMA 1 dgn harga yg pasti mengujakan....dan sementara SCP masih ada.biasanya barangan shaklee mudah habis di mana2 branch pun kerana produknya memang best!! Tengoklah mcm vit C Shaklee dan vit E tak sampai sebulan sudah diborong habis.

Wednesday, 21 November 2012

Kurus dengan selamat


Harini nak sembang2 pasal kuruskan badan. Ramai yg berminat nak kuruskan badan kan. Pesan saya, pilihlah produk yg selamat,jika anda nak guna produk. Kalau tak, guna kaedah semulajadi lebih baik.



Tips Kurus Badan Secara Selamat
======================

Tips kurus badan secara selamat. Memang sebaiknya kita mencari cara menguruskan badan secara selamat. Pelbagai bahan di jual di pasaran yang digunakankan untuk kurus badan, tetapi adakah bahan kurus badan yang di jual itu selamat diamalkan? Mungkin mereka menjanjikan selamat.. Tiada kesan sampingan.. tidak berbahaya.. tetapi siapa boleh menjamin kesan jangka panjang pengambilan ubat-ubatan menurunkan berat badan tersebut?

Contohnya bahan yang kini amat popular yang dapat mengurangkan selera makan iaitu hoodia, ada sumber mengatakan hoodia boleh mengakibatkan kesan pada hati jika diambil dalam jangka masa panjang. Jika ubatan mengunakan dadah seperti duramin dsb. pula memberi kesan pada otak dan pengambilanya hanya disyorkan dalam masa yang singkat sahaja dalam lingkungan 3 bulan jika tidak ia akan membawa kesan buruk.


Jadi, apa yg anda boleh ambil untuk kuruskan badan?
Di Shaklee, kami biasa cadangkan OmegaGuard atau Lecithin untuk bakar lemak2 yg ada dalam badan.


Kali ini saya ingin menceritakan mengenai lecithin mungkin tidak ramai lagi mengetahui bahawa lecithin adalah bahan yang dapat digunakan untuk kurus badan. lecithin selalunya diperolehi daripada extract soya.

Lecithin adalah gabungan choline, inosite dan asid lemak. Lecithin ini sebenarnya adalah sumber mentah setiap sel dalam badan. Tahu tak orang kencing manis dan darah tinggi akan mengambil lecithin untuk menjaga kandungan darah mereka.

Kebaikan Lecithin
============
1. Membersihkan saluran darah dan juga pengemulsi semula jadi.
2. Lecithin mengawal penggumpalan platlet darah/thrombus.
3. Baik untuk kecerdasan otak.
4. Mengurangkan risiko menjadi nyanyuk apabila tua.
5. Mengekalkan kelembapan kulit.
6.Mengalakkan penyerapan vitamin yg larut lemak jadi lebih banyak vitamin dapat diserap (Vitamin A, D, E dan K).
7. Lecithin merupakan pengemulusi yg bagus. Ia boleh mengemulsikan lemak sebesar bola menjadi bintikan lemak yg kecil.
8. Boleh diumpamakan sebagai pembakar yg membakar lemak dalam badan. Ini lah yang pentingnya untuk kurus badan.
9. Menggalakkan metabolisme lemak dan mencegah hati berlemak. Apabila metabolisme anda meningkat jadi kuranglah lemak tersimpan ini juga faktor untuk kurus badan.
10. Mengawal kolestrol dalam darah.
11. Memberikan kulit yang lebih berseri dan menghilangkan kedutan.
12. Lecithin membantu memperbaiki kerosakan hati yang disebabkan alkohol berlebihan.

Jadi pada yang tengah mengamalkan diet apa kata menambahkan lecithin bersama diet anda di samping dapat kurus badan ia juga dapat menjaga kesihatan anda. Yang penting ia tiada kesan sampingan walaupun di ambil lebih.

Jadi apa kata anda mencuba lecithin sebagai bahan untuk kurus badan disamping kurus badan, baik untuk kesihatan dan mental anda. Bukan sahaja dapat jaga badan dapat juga menjaga kesihatan.

Friday, 16 November 2012

Testimoni 18 SX : ALFALFA


Rentetan testimoni panassss alfalfa... Nama dirahsiakan ats permintaan customer. Sekadar perkongsian ikhlas untuk para isteri. Semoga rumahtangga kita semua semakin bertambah harmoni …

“Thanks Alfalfa. Seronok sgt… Pagi tadi otw pergi kerja, en.hubby puji - b***st syg makin sedap la jadi tempat landing abg. cepatla besarkn lagi… Sekarang ni abang suka tau bau badan syg, sedapp… ” 

Actually customer ni dh hampir setahun beli alfalfa tapi beliau tak konsisten mkn. Bila baca testimoni panasss Ciput tentang alfalfa, barulah beliau betul2 konsisten mkn. Alhamdulillah… baru nak masuk minggu ke-3 beliau dh dpt pujian melambung dari en.hubby. Isteri mana yg tak suka bila dipuji mcm tu. Betul x?? Sekarang beliau nk tambah dos alfalfa dari 3bji sehari ke 5 bji sehari, nak biar cepat sikit “progress” nya. Hehe… 

Tak salah kita melabur sedikit wang untuk kebahagiaan rumahtangga. Bagi sesiapa yg belum cuba alfalfa, anda mesti cuba. PASTI takkan menyesal ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------

PROMOSI ALFALFA NOVEMBER masih berjln!PM atau sms 019-9824691 segera utk mmbuat tempahan anda. Jgn pulak nnti, bila dah habis promosi, kalian tercari-cari.Next promo utk alfalfa ni, tahun depan nuuu haaa!huhu.tambah pulak,bukan 100tablets, tapi 700tablets tuuuu...!bekalan utk 3-4bln!mmg murah gilerrr!penawar kepada bermcm2 masalah kesihatan anda!!takkan dealing ngan kesihatan diri pun berkira-kira, beb!huhu

Cara mengatasi keputihan : Makanlah ALFALFA

Salah satu fungsi alfafa yang patut anda ambil tau untuk hal kewanitaan...ia membantu mengatasi keputihan. Ia berkesan pada mereka yang dah pernah mencubanya. Mungkin anda juga boleh cuba :)


Testimoni Julia, ambil alfafa untuk tambah susu badan. Kesan sampingannya, menghilangkan keputihan!



Testimoni pengguna tegar Shaklee sejak 13 tahun dahulu. Alfafa membantu mengatasi keputihan dan menambahkan keintiman bersama pasangan :)



Kata Norlida, Alfafa ni kacip fatimah cap Shaklee :)



Bagaimana rupa alfafa? Inilah botolnya. Ada botol kecik (330 biji) dan botol besar (700 biji). Maksimum boleh makan alfafa ni, 10 biji sehari.





Saya adalah pengedar Shaklee di Pulau Pinang. Sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee, harga produk Shaklee, cara untuk menjana pendapatan melalui Shaklee boleh PM www.facebook.com/messages/KioskVitamin1 atau 019-9824691. Konsultansi percuma! Bimbingan untuk yang berminat menjadi ahli. oh ye, penghantaran tidak terhad kepada pelanggan di Pulau Pinang saja ye! Cover satu Malaysia :).

Thursday, 15 November 2012

Adakah semua collagen sama?


Adakah Semua Kolagen Sama?

Tidak. Kolagen terbaik adalah dari sumber haiwan kerana ia mudah diserap oleh tubuh. Dan kolagen dari ikan laut dalam lebih mahal dari kolagen dari ayam kerana sumbernya yang tidak mudah untuk didapati.




Kolagen terbaik adalah kolagen yang dipatenkan di bawah standard yang terbaik bagi memastikan rantaian asid amino di dalamnya tidak rosak.


Usah berkira nak dapatkan yang terbaik. Lebih baik bayar lebih untuk perlindungan awal daripada terpaksa membayar lebih akibat tersalah makan kolagen!

Shaklee Collagen Powder, dari sumber sisik ikan merah laut dalam, mengandungi bahan-bahan penyokong untuk kecantikan dan kesihatan dari dalam.




Wednesday, 14 November 2012

Resipi ALFALFA


Resipi ALFALFA dr Rehana Nurul Amin.
(kombinasi makanan sunnah(madu) dan modern(alfalfa))..

sangat2 ideal: 

1-utk sesiapa yg nak bervariasi dalam menikmati kebaikan alfalfa.
2-utk sesiapa yang tak boleh telan pil. 
3-sesiapa yg belum terbuka hati utk ambil supplement (larutkan dlm air teh, sure minum sebab baunya yg fresh) 
4-sesiapa yg tak tahan bau alfalfa sewaktu telan pil.

rugi tak cuba, saya dah cuba. air 700ml, alfalfa 4 biji. madu satu sudu besar.

pengalaman sendiri: en hubby suka sgt, sblm ni susah sgt nak telan pil..

** Alfalfa ni ade campuran Spearmint Oil. inila yg buat alfalfa sangat wangi dan rasa fresh..

Kepada yg tak cuba lagi, anda memang rugi..



Kenapa Shaklee Collagen Powder begitu istimewa?

Shaklee collagen powder di pekkan dalam satu uncang untuk memudahkan anda menikmatinya di mana-mana sahaja. 1 pek = 75gm mudah larut dalam apa jua minuman.



KOLAGEN dari sumber SISIK IKAN MERAH

Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m. Di bawah lautan yang bertekanan tinggi, ia adalah sukar untuk ikan yang biasa untuk hidup.


Ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 paun. Bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan yang dalam. Menjadikan ia sumber kolagen yang sangat lasak.
- Sangat lasak dan elastik
- Kepaduan sel yang sangat tinggi
- Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
- Jisim molekul yang sangat rendah




KENAPA SHAKLEE COLLAGEN POWDER begitu ISTIMEWA?
Berat molekul Shaklee collagen powder hanya 1000 Dalton sahaja. Ini memudahkan nya menyerap lebih cepat ke dalam sel-sel badan kita.
Tidak hairanlah ada yang consume CP ni, mendapat kesan seawal 5 hari sahaja.
dan Shaklee memberi jaminan, pengguna Shaklee CP yang menggunakannya selama 8 minggu, akan mendapat kulit yg keseluruhannya lebih baik dari segi tona kulit, keanjalan,elasticity, kelembutan, kelicinan dan kelembapan kulit.






KEBERKESANANNYA TERBUKTI!!


 Ujian Klinikal Kolagen Shaklee:

60% lebih LEMBAP
75% lebih LICIN
80% kurang KEDUTAN
90% lebih KESERIAN

71% pengguna berasa tekstur kulit mereka LEBIH GEBU selepas menggunakan selama 8 MINGGU berturut-turut.



Shaklee Collagen Powder , BUKAN SEKADAR KOLAGEN. Tapi LEBIH DARI ITU. 

Shaklee menambahkan 7 ramuan yang aktif untuk meningkatkan keberkesanan kolagen.

KEANJALAN

1. Kolagen ikan
Membekalkan elastin
Mengekalkan kulit lebih anjal


2. Ekstrak kulit kerangan laut
Mengandungi glukosamina sebagai pelincir bagi sendi, menghidrat mata, dan melegakan ketidakselesaan mata

3. Lactobacillus acidophilus
Meningkatkan penyerapan kolagen


PENGHIDRATAN


4. Ekstrak biji Camelia Japonica
Mengandungi asid oleik dan isoflavon
Membekalkan nutrisi dan penghidratan

5. Ekstrak Pfafia
Digunakan secara tradisional untuk merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin

ANTIOKSIDAN

6. Vitamin C
Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit

7. Vitamin B2, B6
Bergabung dengan karbohidrat, lemak, dan metabolisme protein untuk membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel tubuh



KEBAIKAN Shaklee KOLAGEN


Anti Penuaan
Mengecilkan liang pori yang kelihatan
Menghilangkan kedutan dan garis halus

Mengembalikan Keanjalan
Menjadikan kulit lebih tegang, anjal, dan lembut

Melembap
Melembapkan kulit bagi mengurangkan rasa kering dan gatal pada muka

Mencerah
Mengurangkan pigmentasi, jeragat, dan kulit tidak sekata

Menegang
Membantu menegang dan menganjalkan payudara

Menyubur
Menjadikan rambut lebih sihat, tidak mudah gugur dan bercabang, serta tebal dan bersinar

Meningkat Pergerakan
Menyokong kesihatan sendi dan kekuatan tulang



Tuesday, 13 November 2012

Bagaimana proses penuaan kulit terjadi




Bagaimanakah proses penuaan kulit kita berlaku?

1) Penuaan Intrinsik/ dalaman adalah proses penuaan yang dialami mengikuti peningktan umur tanpa pengaruh luar.


Semasa usia kita semakin meningkat, kebolehan penggantian kolagen yang rosak semakin merosot. Bahkan, kajian menunjukkan bahawa kolagen menurun pada kadar 1.5% selepas umur 25 tahun. Lama-kelamaan, penggantian kolagen menjadi lebih lambat berbanding dengan kerosakan kolagen dan ini menyebabkan kelonggaran dan kekeringan kulit, tanda-tanda penuaan kulit seperti pembentukan kerutan juga mula dikesani.


2) Penuaan ekstrinsik/luaran adalah disebakan oleh cahaya matahari dan kesan pencemaran alam sekitar (contohnya merokok dan terdedah kepada pencemaran).


Penuaan kulit juga disebabkan oleh radikal bebas-oksigen – bahan lebihan hasil metabolism dan aktiviti yang normal.


Sinaran UV dan pencemaran alam sekitar, stres dan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok, penyalahgunaan alkohol dan sebagainya akan meningkatkan penghasilan radikal bebas yang mempercepatkan penuaan kulit.


Sinaran UV menyebabkan kerosakan kolagen pada kadar yang lebih tinggi daripada dengan penigkatan usia dalam dermis (lapisan kulit kedua).

Tanda-tanda penuaan ekstrinsik muncul sebagai penebalan lapisan cornified, pembentukan bintik, kehilangan kolagen dengan banyak dan kehilangan elastin. Pada masa yang sama, proses ini juga akan mengakibatkan kekasaran kulit, warna kulit yang tidak sekata, bintikan warna coklat, kulit nipis dan kerutan.

Monday, 12 November 2012

Apa itu kolagen

Apa itu kolagen?


Kolagen ni sebenarnya terdapat dalam byk produk kecantikan yang ada dalam pasaran sekarang ini, lebih-lebih lagi bagi mereka yang mementingkan kecantikan kulit..

Ye laaa, siapa yang taknak chantek kn?
semua orang nk kelihatan chantek....lebih-lebih lagi dihadapan yang yang tersayam....cewaahh!!

Kajian klinikal telah menunjukkan keberkesanan kolagen telah mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan serta memastikan keanjalan dan kesegaran kulit.

Bagaimanapun ramai yang mempunyai pemahaman yang terhad tentang khasiat kolagen dan tidak sedar akan potensi sepenuhnya terhadap badan kita mahupun bantuan kecantikan.


Sebenarnya  kolagen ini digunakan untuk menghasilkan protein bagi membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel badan baru. Tapi ketika umur kita 25 tahun ke atas, kolagen mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5% setahun. Sehingga  umur kita  45 tahun, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30% daripada kolagen semulajadi. Memandangkan kepentingan kolagen terhadap struktur badan, kejadian ini dianggap agak memudaratkan, ditambah pula dengan kadar pengurangan pertumbuhan hormon


Menurut laporan daripada Sekolah Perubatan Harvard, pengambilan kerap makanan tambahan kolagen mampu menggantikan kolagen yang hilang dalam badan serta meransang penjanaan kolagen baru. Satu lagi penyelesaian yang lebih radikal merupakan terapi suntikan kolagen, apabila wanita dan lelaki memilih bahagian tertentu bagi suntikan yang menunjukkan kesan serta-merta.


Friday, 2 November 2012

Top 11 reason to suplement with ALFALFA


Berikut adalah Top Eleven Alasan untuk mengambil suplemen Alfalfa:

# 1 Ia merendahkan kolesterol

************************

Terdapat klinikal bukti yang meyakinkan bahawa alfalfa merendahkan kolesterol dan meningkatkan panel kolesterol (HDL vs LDL) *. Dalam beberapa kajian, suplemen alfalfa mengurangkan paras kolesterol darah, terutama bagi individu dengan jenis tertentu kolesterol tinggi dikenali sebagai hyperlipoproteinemia Jenis II. Nampaknya bahawa serat dan bahan kimia dalam kayu alfalfa menyerap kolesterol, supaya ia tidak tinggal di dalam darah supaya ia tidak boleh disimpan pada dinding saluran darah. Malah yang lebih menarik adalah bahawa ia seolah-olah untuk menurunkan kolesterol buruk (LDL) manakala meninggalkan kolesterol baik (HDL) sahaja.


Untuk menurunkan kolesterol di kalangan orang dewasa, dos tipikal alfalfa adalah 5,000 mg hingga 10,000 mg (5 gram hingga 10 gram>>5biji hingga 10biji) alfalfa kering daun dan batang tiga kali sehari


# 2 Mengandungi enzim penting yang diperlukan untuk menghadamkan makanan dengan cekap

************************************************** ******

Mengandungi 8 enzim penting untuk membolehkan makanan untuk diserap dalam badan:


1 - Lipase - pemisahan lemak
2 - Amilase - bertindak atas kanji
3 - Coagulase - coagulates atau pembekuan darah
4 - Emulsin - bertindak apabila gula
5 - Invertase - menukarkan tebu Dextrose
6 - Peroxidate - kesan pengoksidaan darah
7 - Pectinase - bentuk sayur-sayuran jeli
8 - Protase - digests protein

# 3 Alfalfa pembantu pencernaan yang hebat
*********************************

√ klorofil, enzim, mineral, vitamin semua pencernaan bantuan dan membantu merangsang selera ketinggalan.

√ 8 enzim penting membantu dalam mencerna semua 4 kelas makanan: protein, lemak, kanji dan gula.

# 4 Membantu dalam penyembuhan ulser peptik
********************************

√ Mengandungi Vitamin U, vitamin yang terdapat dalam sayur-sayuran hijau. Ia digunakan dalam rawatan ulser peptik, kolitis, dan gastritis dan mempunyai kesan ke atas yg, pembentukan asid, dan fungsi enzim saluran usus *.

√ Vitamin U berkesan sembuh 80% daripada ulser peptik mereka yang diuji di Stanford University, (seperti yang dinyatakan dalam "Rumput Penyembuhan Semulajadi").

# 5 Membantu buah pinggang dalam menghapuskan badan cecair yang berlebihan dan mengawal usus
************************************************** ********

Bahan kimia yang terkandung dalam alfalfa mempunyai sifat diuretik ringan, yang boleh menggalakkan kehilangan air dari badan. Oleh itu, alfalfa boleh melegakan bengkak disebabkan oleh pengumpulan air yang berlebihan.

# 6 Membantu tubuh melawan jangkitan
*************************************

Klorofil yang terkandung dalam alfalfa membangunkan penghalang berkesan terhadap serangan bakteria oleh kesan rangsangan pada pertumbuhan tisu perantara dan tisu granulation.

# 7 Alfalfa mempunyai sejarah yang panjang manfaat kesihatan. Sesetengah menganggap ia satu Superfood!
************************************************** ****

AL-FAL-FA bapa makna semua makanan. Mereka begitu yakin bahawa ia adalah bermanfaat untuk kesihatan dan kekuatan badan.

Orang Yunani purba digunakan alfalfa untuk merawat pelbagai penyakit termasuk keadaan pundi kencing dan buah pinggang. Perubatan tradisional Cina menggunakan alfalfa untuk merawat batu karang.

Alfalfa telah digunakan sebagai makanan manusia dan perubatan herba untuk sekurang-kurangnya 1500 tahun.

# 8 Alfalfa kaya dengan vitamin
****************************

+ Vitamin A - untuk penglihatan malam dan penting untuk kesihatan mata. Membina ketahanan kepada jangkitan, terutamanya di saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan AND kecergasan; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting dalam kehamilan.

+ Vitamin E - melindungi sel-sel terhadap kerosakan akibat sinaran dan matahari pencemaran udara; menggalakkan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot dan fungsi imun yang bertambah baik; menggalakkan nada otot di dalam badan; membantu membawa nutrien kepada sel-sel dan membantu menguatkan dinding saluran darah, termasuk dinding kapilari; membantu betul memberi tumpuan mata.

+ Vitamin U - menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

+ Vitamin B6 - membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan saraf dan kesihatan kulit; membantu gejala loya pertempuran.

+ Vitamin K - penting untuk pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; mungkin menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur. Alfalfa boleh meningkatkan keupayaan darah untuk membeku selepas kecederaan. Kelewatan Aspirin pembekuan darah, jadi mengambil alfalfa boleh mengganggu dengan kesan antikoagulan aspirin. Alfalfa tidak boleh digunakan manakala aspirin atau apa-apa ubat anti-pembekuan sedang diambil secara tetap melainkan jika doktor tahu tentang suplemen anda.

+ Vitamin D - mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan Oleh itu, adalah perlu untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat yang betul.

# 9 Alfalfa kaya dengan mineral
*****************************

+ Kalsium - membina dan mengekalkan tulang dan gigi, membantu darah beku, membantu dalam kecergasan dan ketahanan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

+ Besi - diperlukan dalam hemoglobin pembuatan; membantu membawa oksigen dalam darah.

+ Mangan adalah elemen surih yang dianggap terlibat dengan penggunaan badan karbohidrat dari makanan. Ini membantu alfalfa gula tahap darah rendah. Kerana alfalfa mungkin mempunyai kesan merendahkan gula darah, alfalfa boleh meningkatkan keberkesanan ubat yang digunakan untuk rawatan diabetes. Hubungi doktor anda sebelum memulakan penambahan dengan alfalfa jika anda sedang dirawat dengan ubat untuk kencing manis.

+ Kalium - perlu untuk nada otot saraf, biasa, tindakan jantung dan tindak balas enzim; digests lemak.

+ Fosforus - diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkaitan dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan khasiat tisu saraf.

+ Klorin (klorida) - elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

+ Sodium - mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan; meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah; mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

+ Magnesium Silikon - membantu badan untuk berurusan dengan sembelit; steadies saraf; mempunyai kesan perlindungan pada kulit dan badan, merangsang fungsi otak.

Akar umbi Alfalfa + mencari mineral dalam subtanah, yang tidak kesampaian kepada tumbuhan lain. Kilang alfalfa purata mempunyai akar 10 hingga 20 kaki panjang atau lebih.

# 10 Alfalfa adalah tinggi dalam protein
*****************************

Alfalfa mempunyai 18.9% berbanding dengan daging lembu pada susu 16.5%, pada 3.3% dan telur pada 13.1%. (Otot terdiri daripada protein dan kekurangan ia menyebabkan keletihan dan kelemahan.)

# 11 Mengandung dan Pemulihan Laktasi
***************************************

Diambil dari "The Amazing Alfalfa," oleh Lisa Goldstein, CPM, CNM; dalam Kebijaksanaan Lahir: Trik Perdagangan Vol III (buku Perbidanan Hari ini)

Ramai ketidakselesaan kehamilan dikurangkan oleh penggunaan tablet alfalfa, termasuk loya, pedih ulu hati, sembelit dan anemia.

Alfalfa tablet meningkatkan tahap vitamin K wanita hamil, mengurangkan pendarahan selepas bersalin di kedua-dua kuantiti dan tempoh, dan alfalfa meningkatkan vitamin K  dalam bayi yang baru lahir, mengurangkan masalah pendarahan bagi mereka.

Alfalfa menyokong kejayaan dalam laktasi kerana  membantu meningkatkan dan mengekalkan bekalan susu. Alfalfa sering membantu meringankan loya, hampir selalu melegakan sembelit, dan mereka membawa darah merah dengan cara yang berkesan. Alfalfa juga membantu mengurangkan bengkak dan meningkatkan tahap gula dalam darah yang tidak menentu.

Kerana tablet alfalfa adalah sangat tinggi dalam vitamin K, alfalfa boleh menjadi berbahaya untuk sesiapa sahaja yang mengambil pencair darah seperti Heparin. Penggunaan alfalfa harus dihentikan buat sementara waktu jika seseorang mendapat jangkitan saluran kencing dan menghentikan pengambilan, sekurang-kurangnya buat sementara waktu, jika seseorang mendapat cirit-birit.

Orang yang mempunyai flora usus yang sangat miskin mungkin mempunyai serangan sementara gas minggu pertama atau jadi apabila mereka mula mengambil alfalfa, maka mereka harus bermula pada dos yg lebih rendah. Saya mempunyai ibu-ibu selepas bersalin mengambil beberapa biji selepas kelahiran untuk membantu kehilangan darah dan pergerakan usus,sehingga hari selepas bersalin keempat atau kelima, secara beransur-ansur membina kembali sehingga kira-kira 4-8 hari bergantung kepada diet dan memerlukan alfalfa. Mereka boleh menggunakan tablet bran oat jika mereka perlukan untuk fungsi usus dalam masa yang sama. Sebab bagi kursus ini adalah dua kali ganda: tahap yang alfalfa menggalakkan laktasi boleh menjadi terlalu banyak untuk keselesaan sehingga reda kebengkakkan, dan jaundis yang baru lahir mengambil masa yang lebih lama untuk pergi jika ibu mengambil tablet alfalfa.

Nota Khas:
**************

Alfalfa √ boleh meningkatkan keupayaan darah untuk membeku selepas kecederaan. Kelewatan Aspirin pembekuan darah, jadi mengambil alfalfa boleh mengganggu dengan kesan antikoagulan aspirin. Alfalfa tidak boleh digunakan manakala ubat aspirin atau anti-pembekuan sedang diambil secara tetap.
√ Dalam kajian haiwan, alfalfa menyebabkan otot dalam rahim untuk mengetatkan. Berpotensi, mengetatkan ini boleh menyebabkan keguguran, jadi produk alfalfa tidak perlu diambil oleh wanita yang hamil.
√ Tegas bukan untuk pesakit SLE untuk dimakan. Sila berunding dengan doktor anda sebelum anda mengambil apa-apa tambahan dengan Alfalfa.

Sumber:
(1) Alam Ubat-ubatan, oleh Richard Lucas
(2) Healing Alam Rumput oleh H.E. Kirschner, M.D.
(3) Vitamin / Mineral Carta oleh Redwood City Makanan Kesihatan Pusat
(4) Diet dan Kesihatan, oleh Dr B.L. Corley

Bukan Sepuluh (10) tapi Sebelas (11) SEBAB meWAJIBkan anda untuk kata "YA, aku patut ambil Alfalfa!"

Yang CANTIK, Yang SUPERB, Yang Bijak .... semua yang SUPER ... SUPERDAD? SUPERMOM? SUPERWOMEN? SUPERMANNN? Semua yang SUPER2 ni, memang MEMERLUKAN ALFALFA ..... barulah Boleh mengaaauuuuuum!

harga baikkknya punyaa

Berminat? 

Contact saya:
Wan Norazlina [019-9824691]
Shaklee Independent Distributor
ID 880309
kioskvitamin@gmail.com
FB Page: Kiosk Vitamin


Thursday, 1 November 2012

PROMOSI NOVEMBER 2012 dari meja Owner KV

Selamat pagi semua..

Oktober bulan cantik!! telah pergi..kenapa saya kata BULAN CANTIK? 

Sebab...

Oktober PROMOSI ESP.The HOTTEST Product di Shaklee.
Bagi siapa yg dah cuba mesti jatuh hati dengan keenakan rasa ESP kan? Yang tak sempat nak cuba, blh PM Kiosk Vitamin utk BEST PRICE >>> While Stock Last ye >>> Selagi masih ada stock ESP saya. Bila dah habis, harga macam biasa RM150 per canister.

Ok lah itu cerita ESP.Dah berakhir PROMOnya.

Bulan November pulak PROMO apa ye?
Jeng..jeng..jeng :)
haaa ini dia, the best product juga >>>> ALFALFA!!!


Jadi, bolehlah anda mula hebah kan dekat kawan2, sedara mara...kongsi sama-sama utk dapatkan BEST PRICE ni.

ALFALFA ni terkenal dgn Trademark nya "KETAT-KETAT,RAPAT-RAPAT"

Untuk mereka yg tak tahu apa dia ALFALFA ni, sy terangkan sikit kat sini.

Alfalfa adalah tumbuhan yang jarang diperkatakan. Mungkin kerana ia bukan berasal dari negara kita. Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/herba yang sagat kaya dengan nutrisi.

Khasiat Alfalfa boleh diguna pakai untuk simptom berikut:

Bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau, serta tujuan detoksifikasi.

Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.



Post akan datang saya terangkan lagi pasal ALFALFA ni ye.

Siapa yg berminat blh PM Kiosk Vitamin atau SMS saya Wan 019-9824691.

Jom "Ketat-ketat,Rapat-rapat" :)

Wan Norazlina [019-9824691]
Shaklee Independent Distributor
ID 880309
kioskvitamin@gmail.com
FB Page: Kiosk Vitamin

Monday, 22 October 2012

Apa sebenarnya fungsi ESP dalam bahasa yang lebih mudah difahami?


Apa sebenarnya fungsi ESP dalam bahasa yang lebih mudah difahami? 
ESP atau nama penuhnya ialah Energizing Soy Protien adalah protien yang dibuat dari soya yang berkualiti. Protien hakikatnya boleh di dapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protien ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protien yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dati tisu membentuk organ.  Dari organ membentuk sistem.

Protien merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protien ditambah dengan protien yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati.

Selain itu, protien sangat penting untuk proses pertumbuhan. Susuibu mengandungi sebahagian besar protien. Ibu yang mengamalkan makanan yang seimbang dan lengkap dengan protien dan semua zat akan mendapati anaknya membesar dengan sihat dan perkembangannya sangat hebat insyaALLAH.



Bagaimana cara bancuhan yang betul untuk ESP? 
Bancuhkan 1 sudu besar ESP bersama air masak mati (air kosong)/ sejuk atau air suam2 kuku seperti milo, susu atau oren....ELAKKAN BANCUH dengan AIR PANAS kerana kandungan zat protien mudah musnah pada suhu yang tinggi.

Minumlah ESP 1 -3 kali sehari : antara dua waktu makan utama. 

Sebagai contoh  waktu selepas sarapan dan makan tengahari. Jika kita sarapan jam 8 pagi, amiklah ESP pada jam 10 pagi supaya perut kita tak lapar sementara nak menunggu masa makan tengahari jam 1pm.


Bagi yang belum pernah atau memang mahu mencuba ESP Shaklee sangat di alu-alukan.

Thursday, 18 October 2012

Hyperhidrosis..berpeluh melampau?


Ada dikalangan kita yang menghidap penyakit ini tetapi tidak menyedari apakah penyakit yang dihidapinya. 
Teringat saya kepada kawan lama masa di universiti dulu..perempuan..tangan dia berpeluh sentiasa, waktu panas, dalam air-cond pun.

Harini ada pengguna Shaklee yang berkongsi pengalaman beliau:



Pengalaman beliau membuatkan saya makin nak tahu apakah hyperhidrolisis.
Hasil google,inilah yg saya dapat.Saya kongsikan dengan anda ye.


Hyperhidrosis ini merujuk kepada penyakit di mana seseorang itu mengalami peluh yang berlebihan. Peluh ini tidak berkaitan dengan senaman yang kita lakukan. Sememangnya kebiasaan bagi kita berpeluh apabila berasa gementar atau takut. Namun bagi penghidap penyakit ini mereka akan mengalami peluh yang terlampau banyak sehingga boleh menitis. Walaupun penyakit ini tidak dikategorikan sebagai penyakit berbahaya namun ia memberi kesan psikologi kepada penghidapnya. Mereka akan berasa segan dan malu untuk bercampur dengan orang lain. Hal ini akan menyebabkan mereka sentiasa menyendiri dan mengalami tekanan.



 4 bahagian utama berlakunya hyperhidrosis:

 muka
 tangan 
 kaki 
 ketiak 


 Punca penyakit hyperhidrosis : Punca sebenar tidak diketahui dengan tepat.

Kemungkinan disebabkan penyakit ekrin kalenjar peluh di seluruh badan tatapi paling banyak di tapak tangan dan kaki. 
aktiviti saraf simpatetik keterlaluan yang memberi rangsangan kepada kelenjar peluh yang normal.
warisan keluarga. (hyperhidrosis boleh diwarisi)



Rawatan :

> ubat anti peluh.(ada kesan sampingan)

> ubat makan yang mengandungi ejen anti kolinergik.(ada kesan sampingan)

> kaedah pengionan.

> suntikan Botulinum Toksin A.

> Pembedahan endoskopi torasik simpatektomi (ETS). (99 peratus berkesan  

   pada masalah tangan,90 peratus ketiak berpeluh,dan kaki 70 peratus).


Jika anda ingin mencuba vitamin,seperti kawan kita dalam testimoni di atas, anda boleh ambil ini:


Vitamin B
Semua vitamin B, seperti B12, B6, B5 dan asid folik, membantu untuk mengurangkan peluh. Vitamin B mengurangkan berpeluh kerana ia membantu badan menyingkirkan sisa toksin darah dan dibuang melalui air kencing. Orang yang sangat toksik cenderung untuk berpeluh banyak kerana badan cuba untuk membuang toksin melalui kulit. Walau bagaimanapun, apabila sistem dalaman berfungsi dengan baik seseorang secara semula jadi akan berpeluh kurang kerap. Minum air, makan makanan yang sihat, dan mengambil vitamin B boleh membantu mengurangkan beban toksik pada sistem. Vitamin B boleh diambil dalam bentuk tambahan atau mereka boleh didapati dalam pelbagai makanan seperti pisang, telur, kacang dan sayur-sayuran hijau.



Vitamin C
Vitamin C adalah vitamin yang menakjubkan atas sebab-sebab yang begitu banyak. Pertama sekali, vitamin C meningkatkan sistem imun, menjadikannya lebih mudah untuk melawan jangkitan dan virus. Vitamin C juga membantu untuk mendetoksifikasi badan. Toksin ditolak keluar melalui saluran penghapusan. Apabila toksin dikumuhkan seperti yang sepatutnya, badan akan berpeluh kurang kerap. Vitamin C boleh didapati dalam buah-buahan sitrus, lada hijau dan bijirin. Anda juga boleh mengambil vitamin ini dalam bentuk tambahan. Untuk hasil yang ketara mengambil 500 mg atau lebih vitamin C setiap hari.


Kalsium dan Magnesium
Apabila kalsium dan magnesium diambil bersama-sama kedua-dua vitamin ini boleh membantu mengurangkan berpeluh. Satu kekurangan magnesium dalam diet telah ditunjukkan menyebabkan bau badan dan peluh berlebihan. Walau bagaimanapun, magnesium memerlukan jumlah yang betul kalsium dalam perintah yang diserap dengan berkesan oleh badan. Kalsium dan magnesium perlu diambil bersama-sama untuk hasil yang terbaik. Kalsium juga boleh didapati dalam susu dan lobak merah, dan magnesium terdapat dalam banyak sayur-sayuran hijau ikan, dan telur.


Zink
Zink juga vitamin yang indah. Ia membantu untuk mengekalkan fungsi adrenal biasa. Zink telah ditunjukkan dapat membantu mereka yg mempunyai jerawat. Kekurangan zink boleh membawa kepada masalah seperti nafas berbau, bau badan dan jerawat yang teruk. Zink membantu untuk membantu metabolisme. Ambil 50 mg zink setiap hari bersama-sama dengan makanan keseluruhan pelbagai vitamin dan mineral tambahan.

Anda nak tahu lebih lanjut,boleh rujuk sini:
http://www.endsweat.com/hyperhidrosis-treatment-california-oregon-washington/
https://sites.google.com/site/supporthyperhidrosispatients/recent-news/whatvitaminsreducesweating


Jika anda nak cuba vitamin2 ni, sila contact saya:

Wan Norazlina [019-9824691]
Shaklee Independent Distributor
ID 880309
kioskvitamin@gmail.com
FB Page: Kiosk Vitamin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...