Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Tuesday 18 February 2014

Lambakan kosmetik...waspada!


Selamat pagi bloggers, pagini saya berkesempatan nak share info ni kepada anda.
Beberapa hari lalu sempat saya membelek harian metro. Akhbar ni saja yang ada kat kantin sekolah :)

Baca tajuk pun dah terbakar. Seperti yang anda dan saya tahu, kat fesbuk banyak sangat produk2 baru yang dijual untuk kecantikan. Testimoni pun sangat...sangat buat orang teruja nak mencuba....termasuklah diri saya :D
Hahaha nak juga ye.

Tapi....sejak kenal Shaklee, saya lebih berhati2 dalam memilih produk untuk diguna pada badan sendiri terutama yang nak dimakan atau sapu.

Pernah saya nak cuba satu produk ni, malas nak cakap produk apa, tapi dia tulis, bila sapu nampak cantik dan merawat kulit...soalan pertama dan standard yang saya tanya, apa kandungan produk tersebut?

Peniaga tersebut cakap, kandungannya biasa je.
Saya musykil jugak la kan, kalau kandungan biasa, macam mana boleh jadi terus cantik lepas pakai...glowing2 lagi.
Oleh sebab risau, tak jadilah saya beli.

Anda semua pun kalau nak cuba satu2 produk, selidik dulu kandungan dia...nak tau apa benefit pada badan, cer google...banyak info yang di share kan.
Sebaiknya gunalah produk yang tiada bahan2 yang merbahaya...pendapat saya, produk yang selamat lebih mahal dari produk yang bahaya...tapi kalau dah nak cantik, kenalah melabur sikit la kan.



Jika anda ada TERguna produk2 yang macam ni, dan dapati kulit anda ada ciri-ciri terbakar tu, ini saya kongsikan tips nya.


Berikut 10 Tips Mengatasi Wajah Terbakar Karena Kosmetik 

1. Mencoba cream kosmetik tersebut pada bagian punggung telapak tangan
sangat penting untuk mencoba cream kosmetik tersebut pada bagian punggung telapak tangan untuk melihat apakah kulit anda bisa meneruskan pemakaian cream kosmetik tersebut.

2. Menghentikan pemakaian
apabila terjadi iritasi pada kulit bagian punggung telapak tangan sebaiknya jangan diteruskan karena kulit anda tidak akan siap menerima efek samping dari product tersebut.

3. Jangan memberikan bedak pada wajah
apabila dalam kondisi terbakar, wajah akan sangat sensitif. Pemberian bedah pada wajah hanya akan menimbulkan masalah pada kulit wajah anda.

4. Jangan memberikan cream lainnya pada wajah yang terbakar
menambahkan cream wajah yang lain hanya akan merusak dan menambah masalah wajah ( biarkan sembuh dengan alami )

5. hindari wajah anda dari debu
debu akan membuat wajah yang terbakar semakin gatal dan menimbulkan iritasi.

6. Hindari wajah dari sinar matahari
sinar matahari dapat menimbulkan efek yang sangat berbahaya pada wajah jika wajah yang terbakar oleh kosmetik dibakar oleh sinar matahari.

7. jangan mengkonsumsi ikan laut
Mengkonsumsi ikan laut dapat menyebabkan terpicunya iritasi atau alergi dan gatal-gatal

8. Mengkonsumsi Vitamin C
Vitamin C akan meningkatkan daya tahan tubuh anda dan mempercepat penyembuhan ( lakukan dengan teratur pada masa penyembuh berlangsung )

9. Mengkonsumsi Vitamin E
Vitamin E berfungsi sebagai anti oksidan yang akan menangkal radikal bebas dan merangsang pertumbuhan sel kulit yang baru.

10. Minum air yang banyak
Minum banyak cairan juga akan membantu Anda menyembuhkan luka bakar. Minum enam sampai tujuh gelas air atau konsumsi teh herbal dan jus. Selama Anda terhidrasi, kulit Anda akan terhindar dari kekeringan.

Selamat mencoba, hati - hatilah dalam memilih product untuk wajah anda, cantik alami adalah kecantikan yang sesungguhnya. 


Credit to: http://inti-kesehatan.blogspot.com

Dan ini saya kongsikan juga testimoni sharing dari bekas pengguna salah satu produk yang melambak kat internet tu.


Disamping tu, nak promot juga produk Shaklee...produk Shaklee pun melambak kat internet...tapi...produk ni diyakini selamat, halal dan berkesan.
Produk Shaklee diuji secara klinikal dulu sebelum dipasarkan.
Harganya pun bertpatutan.
Nak try produk untuk kecantikan kulit pun ada. Produk Shaklee merawat dari dalam, menyihatkan sel-sel terlebih dahulu.
Bila sel-sel sihat, barulah anda akan kelihatan sihat bertenaga di luarnya.

Inilah produk yang boleh merawat kulit dari dalam.
Nak ambil semua boleh, ambil sikit2 dulu pun boleh. Biasa saya akan suggest set minimum ikut keperluan anda.

Nak tau mana yang sesuai untuk anda?
Boleh Pm saya di fb:/wanna.wzamry
atau SMS/Whatsapp/wechat   016 441 5473.


Ini pulak testimoni mereka yang dah cuba produk Shaklee ni.

Tapi awal2 saya bagitau, dengan Shaklee, anda kena konsisten makan selama 2-3 bulan untuk dapatkan hasil yang anda nak.
Setengah orang dapat kesan cepat, ada yang lambat bergantung kepada penerimaan badan.






















Pesan saya, pilihlah produk yang SELAMAT, BERKESAN, MESRA ALAM, HALAL.
Pilihan saya tentunya SHAKLEE.
Shaklee dah 50 tahun lebih di pasaran tau. :D

Selamat menjadi pengguna BIJAK!
Contact saya kalau nak cuba Shaklee ye :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...