Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Saturday 26 January 2013

Paraben bahayakah? Shaklee tiada Paraben dan bahan berbahaya lain

Selamat pagi bloggers.
Harini saya teruja nak share pasal PARABEN. Tau ke apa itu Paraben?
Salah satu bahan kimia yang boleh memudaratkan badan kita.

Kenapa saya share pasal ni? Saya ada terbaca pasal Paraben ni dalam blog seorang pengedar satu produk yang memang tengah hangat di fb sekarang ni...trade mark dia "sudah 1 juta terjual".. Apa yang dia tulis? 

"alah,buat apa takut nak pakai produk yang ada Paraben? Kau tau tak Paraben tu apa? Bahan antikulat je,supaya produk tu tahan lama. Tak de side effect pun"

Tapi ramai yang cakap Paraben ni bahaya.

Alhamdulillah SHAKLEE BEBAS DARI PARABEN..MALAH BUKAN PARABEN SAHAJA, TAPI BEBAS DARI BAHAN KIMIA BAHAYA LAIN. Anda nak tau apa lagi yang tak de dalam Shaklee?
Meh jenguk sini kejap

      http://kioskvitamin.blogspot.com/2012/07/about-shaklee.html

Inilah senarai bebas Shaklee.
Alhamdulillah lagi sekali, pilihan saya untuk mengamalkan produk Shaklee adalah pilihan yang BAGUS dan TEPAT untuk kesihatan saya sekeluarga.

Okeh berbalik kepada Paraben tadi,


Kita sering diaibkan oleh pembekal kosmetik tentang kewujudan Paraben... kerana kita asyik fokus kepada apa yang produk tersebut mampu lakukan.

Berapa kali kah anda melihat “Bebas Paraben” ? pada botol produk rawatan kulit, produk anti penuaan, kosmetik, produk kecantikan dan perawatan tubuh? Soalan yang perlu ditanya ialah “Apa itu Paraben?”, dan mengapa Anda harus membeli produk perawatan kulit yang Bebas Paraben?

Mengapa menggunakan produk Bebas Paraben begitu penting bagi merawat kulit atau seri wajah anda untuk jangka panjang???
Paraben adalah salah satu kelas bahan kimia.

Ada banyak Paraben, dan mereka digunakan dalam banyak produk sebagai pengawet (conditioner). Mereka juga ditemukan dalam banyak produk perawatan kulit yang TERKENAL  dan produk anti penuaan yang mungkin sedang anda gunakan sekarang, termasuk alat alat kosmetik...

Sayangnya, Paraben telah dikaitkan dengan berbagai masalah kesihatan,... seperti kanser payudara dan banyak lagi. Dan tentu saja semua hal ini sulit untuk dibuktikan...boleh dikatakan bahawa semua industri perawatan kulit, industri anti penuaan dan industri kosmetik menyangkal semuanya.
Tetapi ada penelitian di luar sana yang menghubungkan Paraben dengan kanser payudara! Tidakkah akan lebih baik untuk berhenti menggunakan Paraben kerana menggunakan alat solekan berpanjangan dan berkimia ini akan menampakkan kesan sampingannya?....

Tiada garis panduan yang memberi ketetapan atau melarang Paraben dalam produk perawatan kulit walaupun salah satu kesan sampingan yang disebut tadi (kanser payudara) terbukti sudah ada.

Tetapi saat ini tidak ada pembatasan pada penggunaan Paraben dalam produk perawatan kulit dan produk anti-penuaan seperti krim wajah kita, pelembab dan krim malam yang  Anda gunakan setiap hari!
Jadi apa yang dapat Anda lakukan? 

Mudah, ....CUMA gunakan produk perawatan kulit yang Bebas atau Tanpa Paraben, produk perawatan wajah yang Bebas Paraben, dan kosmetik yang Bebas Paraben.

Terbukti masih ada lagi perusahaan industri kecil2lan yang memproses alat perawatan kulit dan perusahaan kosmetik yang mengaibkan peratusan PARABEN yang mereka sendiri masukkan ke dalam produk produk mereka.

Syarikat-syarikat yang mengeluarkan produk perawatan kulit dan kosmetik yang benar-benar memberi keutamaan terhadap pengguna akan meletakkan nota “Tanpa Paraben”.

Tetapi dengan adanya sains dan kualiti yang tinggi, harga produk Tanpa Praben pun memanglah tinggi dan inilah antara sebabnya kenapa industi kecil2lam mengambil kesempatan dengan mempromosikan produk-produk kecantikan yang lebih murah dan mengaibkan tajuk risiko PARABEN tersebut!

Mereka bukan hanya terkenal tetapi sebagai pengguna kita asyik dengan tajuk perbandingan harga. Jadi, kesimpulannya, kenapa mereka masih terkenal walaupun Paraben tetap ada dalam produk mereka? Mengapa? Kerena MURAH!!!

Sebagai pengguna kita tahu bahawa perusahaan industri kecil yang mengeluarkan produk perawatan kulit dan kosmetik harus bersaing dengan jenama yang terkenal. Mereka tidak mampu bersaing pada pemasaran rangkaian yang besar, kerana mereka tidak mampu membayar kepada pengedar-pengedar cara pemasaran rangkaian antarabangsa. Jadi media iklan TV digunakan untuk alat pemasaran mereka yang sering kita lihat setiap hari.

Walaupun mereka bersaing secara sihat, ada juga diantaranya yang tidak menggunakan paraben seperti alat alat wangi atau lotion wangian kerana mereka tahu jika dimasukkan Paraben kedalam apa jua produk berasaskan wangian, ia akan memberi kesan serta merta keatas kulit kita seperti gatal2, ruam dan inflamasi kulit kerana gangguan terhadap kolagen dan elastin kulit kita dengan kemasukan wangi2an tersebut.

Jadi, ketika Anda sedang mencari produk perawatan kulit yang berkualiti dan mampu memberikan hasil yang baik, Anda memiliki pilihan untuk merawat secara alternatif terhadap misi perawatan wajah anda dengan produk yang berkualiti tinggi – Tanpa  Paraben dan bebas risiko jangka panjang!

Anda boleh rujuk konsumer kini jika anda nak tau apa bahan kimia lain yang bahaya kepada badan kita.
http://www.konsumerkini.net.my/v1/index.php/berita-terkini/keselamatan-produk/626-pengenalan-kepada-produk-kosmetik- 

Dan ini kata Dr. Zubaidi mengenai Paraben.
http://drzubaidi.com/blog/?p=1519

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...