Contact me, Your Shaklee Distributor

I'm your Shaklee Independent Distributor at Bukit Mertajam, Pulau Pinang
WAN NORAZLINA
SHAKLEE ID : 880309
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry | FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
019-9824691 | wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Offer of the month..JULY 2014

Offer of the month..JULY 2014
Sila klik gambar utk maklumat lanjut

Friday, 1 February 2013

Minyak ikan...yang mana satu yang TERBAIK?


Pernah dengar tak lagu ni:
"Sungguh riang waktu membesar badan ku jadi....sihat dah segar....Ibu menerangkan kami ada kawan....bernama Scott's Emulsion...."
(versi lama)
"Ku gembira sentiasa...badan ku sihat dan kuat....horey....biar panas atau sejuk...ku bermain penuh minat...yey....bermain melompat sini sana Scott's Emulsion membantu saya...."
(versi Baru)




Al-kisah...masa anak-anak umo setahun dua dulu saya selalu bagi minyak ikan scott ni, sampai lah sekarang umo 4 dan 5 tahun...tapi perisa oren, yang original tak pernah beli...tiap2 hari bagi makan satu sudu...anak2 dah pegi tadika...kadang2 kerap dapat selesema..bila makan scott ni, nampaknya sistem imun dia kuat sikit.

tapi.....minggu lepas saya ada terbaca artikel yang COD LIVER OIL SEBENARNYA TAK BAGUS sebab IANYA DI AMBIL DARI HATI IKAN..hati ialah organ dalaman. Kita tak digalakkan makan organ dalaman lagi2 untuk anak2..

SAYA TERSENTAP

terus tak bagi kat anak dah, ada lagi setengah botol dalam peti ais tu..huhuhu sian anak2 ku..

Bila di google....wallah saya dah jumpa minyak ikan yang terbaik untuk anak2 saya ------> SHAKLEE OMEGAGUARD.

Rupanya yang terbaik dah ada depan mata...saya je tak perasan..tak tau.


Kenapa kita bagi minyak ikan kat anak2???

 Minyak ikan biasa kita berikan untuk mengatasi anak yang susah makan. Tapi yang  perlu anda ketahui selain menambah nafsu makan anak, minyak ikan mempunyai segudang manfaat. Banyak terkandung Omega-3 dan DHA di dalam minyak ikan yang mampu menstimulasi kecerdasan otak anak. Alasan inilah yang membuat minyak ikan masih diberikan kepada anak di zaman sekarang.

Peranan DHA dalam pertumbuhan anak sangat penting karena dapat meningkatkan ketajaman retina mata dan juga meningkatkan kecerdasan otak. Karena ketajaman mata dalam melihat suatu objek, maka anak akan memiliki respon otak untuk mengidentifikasi objek tersebut dengan semakin mudah. Hal ini membuat DHA berperan dalam mengembangkan kecerdasan otak anak.

Kandungan yang ada di dalam vitamin minyak ikan tidak hanya Omega-3 dan DHA saja karena masih ada beberapa vitamin dan mineral lain di dalamnya...

Tapi hati-hati dalam memilih minyak ikan..MINYAK IKAN DARI HATI IKAN TIDAK BAGUS kerana kandungan vitamin A yang tinggi dalam minyak ikan kod mungkin toksik terhadap kanak-kanak. Kanak-kanak pada peringkat ini memerlukan nutrien bagi perkembangan otak dan mata yang optimum, tetapi kandungan DHA dalam minyak ikan kod tidak mencukupi.
sumber: http://pama.karangkraf.com/s-j/minyak-ikan-kod-1.90687


Minyak ikan pilihan saya


Alhamdulillah....sekarang saya dah jumpa minyak ikan terbaik untuk anak2 saya ----> SHAKLEE OMEGAGUARD.

Kenapa Shaklee OmegaGuard? kerana Shaklee OmegaGuard diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. OmegaGuard adalah 3x lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.

OmegaGuard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanafaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum dan bahan kimia industri yang sangat toksik yang terdapat dalam kebanyakan jenis lain.

Kenapa Shaklee OmegaGuard? kerana kandungan EPA dan DHA  dalam Shaklee OmegaGuard adalah lebih tinggi. Anda boleh tengok perbezaan Shaklee OmegaGuard dengan brand lain.
Perbezaan ini di buat supaya kita tahu memilih yang mana yang terbaik untuk anak2 kita dan diri kita sendiri.



Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.

Satu lagi maklumat untuk anda


Shaklee OmegaGuard merupakan Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
kerana mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
sumber: Shaklee website

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kalau nak diikutkan Shaklee Omega Guard ni jauh lebih murah dari jenama lain kerana satu botol ada 90 kapsul. Boleh makan selama 3 bulan. Kalau ada 3 orang anak, boleh kongsi satu botol tu makan bertiga. Dan lagi, Shaklee OmegaGuard ni takde gel silica di dalam botolnya yer. Satu bukti yang Shaklee OmegaGuard bukan vitamin sintetik.

Semalam, saya pergi farmasi..sambil beli barang,jenguk minyak ikan jenama Pristin...30 biji RM45...so...Anda lebih bijak memilih :)

Suplemen lain yang saya beri untuk anak ialah Meal Shake dan Vita C Plus Chewable.


BULAN FEBUARI 2013 MERUPAKAN BULAN PROMOSI UNTUK SHAKLEE OMEGAGUARD.....BELI 6 PERCUMA 1....Atau dapatkan sebotol, 2 botol atau 3 botol dengan harga jimat......rebutlah peluang ini untuk menikmati kebaikan minyak ikan terbaik dunia.

Sebotol 90 biji
Retail Price: RM 136

HARGA PROMOSI JAUH LEBIH JIMAT!!
Hubungi saya untuk tempahan dan maklumat lanjut.

Wan Norazlina
Shaklee Independent Distributor
ID 880309
HP: 019-9824691
fb:/wanna.wzamry
Page: Kiosk Vitamin 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...