Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Saturday 4 August 2012

Saya ibu menyusu, apakah yang set yg sesuai dgn saya


Q:  Saya ibu menyusu, apakah yang set yg sesuai dgn saya
(Masalah saya - susu  kurang,letih,kulit kusam..n yang sewaktu dgnnya)


Terima  kasih kerana sudi  bertanya, ilmu yg dikongsi disini adalah utk manfaat  bersama. Tiada paksaan utk membeli kerana anda ada hak sebagai seorang  pengguna. Masalah susu sedikit, susu merudum (disebabkan oleh  letih, jadual pam tak teratur, period, pengambilan antibiotk, diet harian  tak seimbang,etc) adalah sesuatu yg normal di kalangan ibu menyusu.  Penyusuan susu ibu adalah satu tanggungjwb berat,nampak mudah tapi tidak  semudah yg disangkakan. Ujiannya besar kerana ganjaran yg Allah  janjikan utk ibu2 menyusu juga besar.. Saya juga sekarang tengah berjuang seperti anda... Up down sepanjang penyusuan adalah  normal.

Pengambilan  supplemen adalah salah satu usaha.. salah satu checklist yg perlu ada  dlm menjayakan penyusuan... Bagi saya dan ibu2 menyusu yang dah merasai  suplemen shaklee, mereka mengakui supplemen sangat membantu melancarkan  penghasilan susu. Tetapi harus diingat, CHEKCLIST yg lengkap dlm  menjayakan penyusuan adalah gabungan=Tubuh yang sihat + Supply Vs Demand  (kene kerap pam) + Pemakanan yang menepati Piramid Makanan + diet  seorang ibu yg menyusukan anak. ++Doa yang tidak pernah putus pada Allah  SWT + akhir sekali Istiqamah iaitu konsisten.

Supplemen  shaklee  bukan sekadar Milk Booster. Manfaat yang diperoleh terlalu  banyak dan mencakupi pelbagai aspek kesihatan (sistem saraf, sistem  peredaran darah, sistem perkumuhan dll). Senang cerita it repair,  rejuvenate, and nourish tubuh kita dari dalam sehingga ke luaran. Shaklee  suplement adalah satu usaha yang anda boleh lakukan untuk meningkatkan  taraf kesihatan anda.

Berikut fungsi setiap2 vitamin yang disuggestkan :

Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi :  ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak  membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat  dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit  tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat  di dalam vitalea kita). Pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.

B complex :  lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi  membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih  stabil..dan wajah berseri..inlah rahsianya ..B for Beauty.

Vitamin C : sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan...dan kulit lebih cantikkk.

Alfalfa :  raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi  kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu  mencepatkan  penghasilan susu ibu.

Kalsium@ Ostematrix : Dalam  susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium  penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh  manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh  dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan  pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan  susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini  berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu  tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang  belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. Sebab  itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama  sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual  (period) susunya akan merundum...ini disebabkan kekurangan kalsium yang  kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir.

ESP @ Energizing Soy Protien : Komposis  vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel.  Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan  protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi  mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur  keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi  memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal  keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.Protein  sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus  pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protien seperti ikan  goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah  musnah semasa proses memasak itu sendiri.

______________________
CADANGAN SUPPLEMEN:
Jadi  apa yang saya suggestkan berikut adalah yg saya juga ambil sekarang dan ia juga pilihan ibu2 seluruh  Malaysia

Set basic : Mengandungi ESP 1canister (Energizing Soy Protin) + trialpack Set B (Vitalea, B Complex, Vita C, Alfalfa. Ini utk kegunaan 1-2bulan.
*Anda juga boleh add on sebotol ostematrix (Cal/Mag)-utk tulang,bina darah,tenaga optimum... ataupun add on vitamin lain seperti Vita E/GLA (utk kulit cantik dan keintiman wanita) Lecitin (utk memecahkan lemak secara sihat). Omega guard (membantu meningkatkan kandungan DHA dalam susu ibu disamping membantu paras kolestrol dalam badan ibu)
_____________________________
Majoriti ibu2 mengambil set 3M... (ESP+set b+Ostematrix)


                                                                Set B


                            Set 3M



Terpulang kepada puan....Kalau  kita nak menyusukan anak tanpa perlu mengambil apa2  supplemen..terserah… tetapi pastikan kita mampu untuk menyediakan  kesemua 12 vitamin dan 7 galian dalam masakan harian sejajar dengan  keperluan tubuh kita kita dan anak.....bak kata sahabat saya.... "kita  taknaklah nnt kita berusaha gigih menyusukan anak sehingga dua tahun  tetapi keadaan fizikal kita rapuh tulang…, kulit kusam , nampak tua dari  umur, tak bermaya, lesu…dan banyak lagi…"


Berminat?
Sila hubungi

Puan Wan Norazlina
Shaklee Independent Distributor [ID No : 880309]
019-9824691| wnorazlina@yahoo.com |kioskvitamin@gmail.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive