Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Sunday 3 February 2013

Shaklee OmegaGuard...performance anak meningkat


Harini saya nak kongsi cerita dari seorang kawan...kesan mengambil minyak ikan, anaknya cekap,cepat belajar.
_____________________________

October 2006, saya disahkan mengandung (ni masa anak pertama). Perasaan masa tu...terkejut, suke, blur...entah undefined :-)

Saya ingat lagi masa check-up, gynae saya suggest makan minyak ikan on top of ubat2 biasa mcm asid folik, obimin etc. Saya dengan husband macam pelik kenapa nak makan minyak ikan. Saya ingat lagi the EXACT WORD yang gynae saya cakap 
"Saya dah 15 tahun jadi pakar sakit puan, saya memang nampak perbezaan kanak-kanak yang semasa hamil ibunya ambil minyak ikan dengan yang tidak mengambil"
Bila dengar jer doktor pakar cakap macam tu, saya pun terus setuju untuk ambil minyak ikan. Doktor prescribe kan saya pil minyak ikan. Ok, saya makan pil minyak ikan tu setiap hari selama 9 bulan. Fuhh...demi bayi yang saya kandung, memang berdisiplin betul saya makan ubat yang doktor bagi masa tu.

Sure anda sumer pelik, macam mana pulak doktor pakar sakit puan boleh monitor perkembangan kanak-kanak eh. Sebab gynae saya ni lelaki dan wife dia pulak doktor pakar kanak-kanak di hospital yang sama. So lepas bersalin memang semua patient Dr. I ni punya baby akan goes to wife dia, Dr. W. Unless patient request nak paeditrician lain, so tak pegila ke Dr. W.

OK, lepas tu tahun berlalu, anak saya makin membesar. Siapa lagi Eyoy lah. Apa yang saya nampak Eyoy ni dia cepat tangkap apa yang saya ajar. Becok toksah cakap lah...pening kepala ni nak menjawab soalan2 cepu emas dia. Ni bukan kes nak puji anak ke apa yer...cuma menceritakan fakta sahaja...tak lebih dari itu.

Lepas tu tahun ni dia masuk tadika pada umur 5 tahun. Dia masuk lambat, April 2012 baru daftar. Masuk lambat sebab saya bersalin Januari 2012 tu so berpantang kat kampung.
Terus terang saya kata, saya tak pernah ajar dia apa2 kat rumah cuma ajar ABC ajer. Yang lain-lain memang tak ada.

Nak dijadikan cerita, baru sebulan dia masuk tadika, bulan May 2012 baru ni dah exam. Saya tak tahu pun dia ada exam. Balik sekolah dan dan tunjuk exam paper. Ada 5 subjek semuanya. Terkejut beruk saya, dia dapat 3A and 2B. Yang dapat B tu pun ala2 border dah nak A. Yang dapat A tu ada satu paper tu dapat 100%.

Masya-Allah, hati ibu mana yang tak gembira, bangga sangat dengan pencapaian dia. Alhamdulillah. Tu yang saya tiba-tiba teringat kata-kata Dr. I. Thank you Dr. for the advise on the goodness of fish oil. You're right, i'm seeing it in my son now.

Dan lagi pasal Eyoy saya tengok dia rajin sangat buat homework. Balik jer sekolah, baru naik kereta depan pagar sekolah ni dah sebut "mama...saya ada homework". Huhh...semangat. Sampai je rumah, baju tak tukar, dah bukak beg sekolah, ambil buku buat homework. Dan lagi, dia cepat hafal doa. Macam-macam doa dia baca sekarang ni. Doa makan, doa belajar, doa sudah makan, doa keluar rumah, masuk tandas, tengok cermin, etc. Hehheee..mama dia pun leni dah start kena hafal semua doa sebab nanti Eyoy tanya kalau tak tahu nanti kena marah ;-)

Macam sekarang ni, memang saya teruskan bagi Eyoy makan minyak ikan. Sebab saya nak dia terus jadi pandai. Saya nak tengok dia berjaya. Saya rasa itu harapan semua ibu kan. Ibu mana yang taknak melihat kejayaan anak.

Minyak ikan apa yang saya bagi Eyoy sekarang ni? Saya bagi Eyoy makan minyak ikan Shaklee OmegaGuard. Saya pecahkan kapsul tu masuk dalam susu dia. Bukan tanak bagi dia makan direct. Takut dia tercekik..budak2 kan mana pandai sgt makan pil.

Saranan saya pada semua ibu/bapa di luar sana, berilah anak anda makan minyak ikan. Takpelah kalau dulu masa mengandung tak makan minyak ikan, belum terlambat lagi. Boleh beli Shaklee OmegaGuard ni dan beri anak makan. Insya-Allah, anda akan lihat hasilnya. Kalau kita boleh belikan pakaian yang mahal-mahal, mainan yang mahal-mahal untuk anak kita, takan kita tak boleh belikan supplemen yang baik seperti Shaklee OmegaGuard ni untuk mereka kan.

Kalau nak diikutkan Shaklee Omega Guard ni jauh lebih murah dari jenama lain kerana satu botol ada 90 kapsul. Boleh makan selama 3 bulan. Kalau ada 3 orang anak, boleh kongsi satu botol tu makan bertiga. Dan lagi, Shaklee OmegaGuard ni takde gel silica di dalam botolnya yer. Satu bukti yang Shaklee OmegaGuard bukan vitamin sintetik.

credit: Pn Yati Omar. mama-iloveu.com
________________________________

Sudah tahu kan apa kesan pengambilan minyak ikan? Shaklee OmegaGuard adalah yang terbaik!

DAPATKAN SEKARANG DENGAN HARGA LEBIH JIMAT hanya dari saya.
PROMOSI BULAN FEBUARI 2013 SAHAJA!!

Sebotol 90 biji
Retail Price RM136
HARGA PROMOSI TAK SAMPAI SERATUS untuk 90 biji.

Kalau di pasaran, 30 biji dah RM40++. Shaklee OmegaGuard lebih jimat, lebih-lebih lagi pada bulan ini.

Wan Norazlina
Shaklee Independent Distributor
ID 880309
HP: 019-9824691
fb: /wanna.wzamry
Page: /KioskVitamin1


1 comment:

  1. kalau saya student U boleh xmakan pil minyak ikan nie..ke just 4 children?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...