Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Thursday 15 May 2014

Selamat hari guru buat guru di Malaysia

16 Mei hari untuk menghargai guru. Betapa berat pengorbanan guru, kadang2 kena jaga anak orang sampai anak sendiri pun tak terjaga.

Allah...Allah sedih saya bila ada yang kata macam ni:
"Guru kaki pukul, guru yang suka pukul budak patut dirai ke masa hari guru ni?"

Saya tak de idea...ada ke guru kaki pukul?
Walau anak kita kena pukul sekali pun, mesti ada sebab...kalau saya lah, anak balik cakap kena pukul kat tecer, saya tanya balik abang buat ape sampai tecer pukul?
Anak jawab: tak siap keje sekolah, kacau kawan.
Saya: ha memang patut la kena pukul. Tak dengar cakap tecer. Tecer pukul supaya abang ingat, keje kena siap.

Saya seorang guru, saya pun ada jugak pukul pelajar tapi dengan pembaris plastik 10cm ja. Niat kami nak diorang sedar, apa yang diorang buat tu salah.

Kat rumah pun kan...anda semua ada tak pukul anak? Kenapa?
Tanya diri sendiri.
Saya pun pukul anak saya bila diorang memang tak dengar cakap. Larang, buat jugak. 3-4 kali warning buat jugak, kena la.  Tapi xde la pukul kuat sangat, sekadar mengajar.

Takde nye cikgu saja2 nak pukul budak...kan?
Apa pendapat anda?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...