Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Saturday 6 April 2013

Apa kaitan sistem imun dengan penyakit yang kita hidapi?


Bulan ini adalah BULAN PROMOSI NUTRIFERON di SHAKLEE.

Anda tahu apa kepentingan NUTRIFERON ini?
Siapa yang dah ikuti post-post saya sebelum ini pasti sudah tahu serba sedikit mengenai NUTRIFERON.

Yang belum mengetahui apa itu NUTRIFERON, boleh rujuk laman web saya di sini: http://www.kioskvitamin.blogspot.com/search/label/nutriferon

Ramai yang tidak sedar, kebanyakan penyakit yang kita hidapi sekarang adalah disebabkan oleh rendahnya sistem imun badan kita....anda tahu apa penyakit-penyakit itu? allergy, resdung, astma, semput, lelah, penyakit kulit, eczema, kencing manis, darah tinggi, Thalasemia, Tonsil, SLE dan banyak lagi penyakit yang biasa di hidapi.

Apa kaitan penyakit-penyakit itu dengan sistem imun kita, atau lebih dikenali sebagai sistem pertahanan badan kita?

Hari ini saya nak mengajak anda mengetahui apa kaitan sistem imun badan kita dengan penyakit-penyakit ini.

Mari kita lihat bagaimana anda tahu fakta sistem imun anda.
Apakah bahagian pertama badan yang melindungi badan anda  apabila anda terdedah kepada kuman, virus, bakteria, dan penyakit-penyakit lain?

Ia adalah sistem imun anda….kan?  Sejak badan anda terdedah dengan cukup banyak di bawah serangan dari semua ancaman ini setiap hari (melainkan jika anda hidup dalam pengasingan), sistem imun adalah sangat sibuk dan ia boleh memberi manfaat kepada anda untuk mempunyai badan yang kuat.

Apabila terdedah kepada virus atau bakteria, mengapa tidak semua orang jatuh sakit? ……Ini adalah kerana sebahagian daripada kita mempunyai pertahanan yang lebih baik daripada yang lain. Pertahanan yang berpusat di sekitar sistem imun. Pertahanan yang lebih baik bermakna tentangan kuat, dan jatuh sakit kurang kerap daripada orang lain yang mempunyai sistem imun yang lemah.

Sistem imun melindungi kita daripada penyakit-penyakit biasa seperti kerongkong sejuk atau sakit, dan penyakit-penyakit serius seperti kanser. Ia melindungi badan kita dan sel-sel kita dari pelbagai penyakit.

Fakta sistem imun yang telah dikeluarkan dari masa ke masa mengesahkan bahawa sistem imun adalah satu proses yang kompleks. Kebanyakan kita berpuas hati dengan memahami asas-asas dan meninggalkan barangan yang sukar untuk ahli-ahli sains pakar.
Kini saintis telah menemui cara-cara tertentu yang anda boleh lakukan untuk membina sistem imun anda untuk berfungsi dengan cara yang kuat apabila ia perlu untuk melawan ‘musuh’.

Bagaimana kita boleh menguatkan daya ketahanan kita?
Fakta sistem imun memberitahu kita bahawa kita semua mempunyai interferon semulajadi dalam badan kita, atau protein kecil yang bertindak sebagai utusan yang memberitahu sistem imun kita apabila pergi ke tempat kerja. Interferon juga menyimpan sel-sel kita yang kukuh supaya mereka boleh bersedia untuk menentang penyakit.

Apabila kita diancam dengan jatuh sakit kita perlu interferon semulajadi ini yang merupakan sebahagian daripada barisan pertama  pertahanan untuk menghentikan penyakit itu sebelum ia sampai ke sel-sel kita dan menjadikan kita sakit. Semasa tindak balas awal ini badan kita sedang berjuang untuk menjaga kesihatan kita, dan jika kita mempunyai sistem imun yang baik dan berfungsi, kita akan mempunyai banyak interferon semula jadi. Interferon inilah yang akan meningkatkan sel-sel darah putih kita dan membantu dalam peperangan juga.

Interferon semulajadi berfungsi dalam badan kita untuk membantu mencegah dan mengawal jangkitan virus, penyakit, dan penyakit dengan menyerang penceroboh dan membunuh mereka sebelum mereka boleh membuat kita sakit. Jika kita dapat membina system imun badan, kita akan kurang kebarangkalian untuk mendapat penyakit, tetapi jika kita jatuh sakit, kita mempunyai kurang gejala dan pulih lebih cepat.

Jadi bagaimana kita boleh membina sistem imun yang lebih kuat?
Salah satu cara yang telah terbukti adalah dengan meningkatkan interferon semulajadi di dalam badan. Interferon inilah yang memainkan apa-apa peranan penting dalam tentangan terhadap penyakit. Jika kita mempunyai cukup interferon semula jadi ia tidak akan membiarkan kita mendapat virus.

Kini ada cara mudah untuk meningkatkan interferon semulajadi dalam badan iaitu dengan NUTRIFERON SHAKLEE.

Anda sangat bertuah kerana bulan april 2013 merupakan bulan untuk anda meningkatkan system imun badan anda. Rebutlah peluang ini untuk menikmati kehidupan yang lebih sihat berpanjangan.

Jika harga biasa NUTRIFERON SHAKLEE ini sekotak (30 sachets) RM181, bulan ini anda dapat memilikinya dengan harga JAUH LEBIH JIMAT!!

P/s: Nutriferon boleh di ambil setiap hari, seminggu sekali atau bila perlu..pembelian melalui saya, anda berhak mendapat konsultasi dan tips ekslusif dari saya.

PROMOSI SHAKLEE
BELI 6 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK.
Dengan tawaran ini juga anda akan mendapat:
1.      Perkhidmatan pos FREE.
2.      Cash Back RM40++.
3.      Keahlian Shaklee FREE seumur hidup.
4.      Peluang menjana pendapatan bersama Shaklee (Jika berminat).

Berminat untuk dapatkan sekotak dengan HARGA SPECIAL?
Berminat untuk mencuba dahulu 10 sachet?
PM / SMS Wan 019 9824691 / Whatsapp 016 4415473


                    
                                                                              saiz satu sachet

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...