Welcome Bloggers!

Terima kasih singgah ke teratak saya,
Alhamdulillah...di sini anda boleh dapatkan info mengenai: Vitamin Shaklee


Saya boleh dihubungi di:
Facebook: www.facebook.com/wanna.wzamry
FB Page: www.facebook.com/KioskVitamin1
SMS/Wassap 016-4415473
Email: wnorazlina@yahoo.com | kioskvitamin@gmail.com

Followers

Saturday 11 May 2013

Aktifkan neuron dalam otak anak2 - lakukan aktiviti di luar kebiasaan


i-Sihat April:


Berdasarkan kajian, salah satu cara untuk mengaktifkan neuron dalam otak anak2 ialah dengan bawa anak2 keluar dari rumah, melawat tempat baru, buat aktiviti baru...pendek kata buat sesuatu aktiviti yg lain dari kebiasaan.

Salam semua, harini pagi2 lagi update blog buat tatapan blogers sekalian.

Sebelum ni saya ada share dengan anda antara cara nak bantu perkembangan otak anak2 ialah dengan memberi mereka Shaklee OmegaGuard kan....satu cara lagi ialah lakukan aktiviti di luar kebiasaan....kalau ada duit lebih tu boleh lah pegi melancong, melawat tempat2 yang tak pernah pegi....tapi kalau tak dak ongkosnya...boleh je pegi playground, bawa anak2 bermain, berkawan dengan orang baru.

ini anak ke-3 saya


Kat belakang tu nampak kakak ngn abangnye

Aktiviti baru yang kami buat kali ini ialah art


Umi yang exited...maklumlah masa umi kecik dulu mana ada main benda ni hihihi

Inilah hasil art yang dah siap di bakar...benda alah ni cair, bila bakar jadi mcm plastik


Ini aktiviti untuk anak2 kecik...kalau anak anda dah besar boleh create aktiviti sendiri, contohnya belajar bahasa baru...aktiviti art yang sesuai.
Kat internet ni banyak tau aktiviti yang boleh kita buat untuk anak2...anda search kat google. Saya biasa download hands-on aktiviti yang orang putih buat untuk anak depa.
Kita download, print...then buatlah dengan anak2.
Saya bagi 1 contoh kat sini untuk anda rujuk:

Cubalah....seronok! :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive